پرداخت ۳هزار میلیارد تومان برای اشتغال و توسعه روستا‌یی

۱۳۹۷/۰۷/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۱۳۵

سید ابوالفضل رضوی در جلسه خبری دیروز که به مناسبت 15 مهر روز روستا و عشایر برگزار شد، با اشاره به اینکه از سال‌های 96 - 95 تاکنون 4700 میلیارد تومان از طرح‌های توسعه و تولیدات روستایی با بانک‌های عامل عقد قرارداد شده است، افزود: براساس آمارهای موجود 93 هزار و 22 نفر در پی فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی در روستاها و مناطق محروم شاغل شدند.

وی افزود: بیش از 65 هزار شغل پایدار برای روستاییان، کشاورزان و عشایر ایجاد شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری گفت: از محل اعتبارات بانک سینا و توافق نامه با بنیاد مستضعفان از سال 96 تاکنون حدود 920 میلیارد تومان نیز برای اجرای طرح‌های تولیدی و صنعتی در روستاها اختصاص یافته و برای 9 هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

رضوی افزود: از لحاظ ارزش میزان تسهیلات پرداخت شده استان‌های تهران، فارس، قم، مرکزی و آذربایجان شرقی بیشترین جذب سرمایه را داشتند.

وی گفت: از لحاظ ایجاد اشتغال به ترتیب استان‌های فارس، کرمانشاه، خراسان رضوی و گیلان رتبه‌های اول تا چهارم را در اختیار دارند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری افزود: 45 درصد اعتبارات توسعه روستایی در بخش کشاورزی، 15 درصد در بخش شرکت‌های دانش بنیان و خدمات فناوری اطلاعات، 10 درصد در بخش صنعت و معدن، 10 درصد صنایع دستی و 10 درصد دیگر نیز در بخش گردشگری سرمایه‌گذاری شده است. رضوی گفت: استان گلستان بیشترین میزان جذب اعتبارات را در زمینه اجرای طرح‌های اشتغال زا در بخش گردشگری دارد، این استان بیش از 6 میلیارد تومان از محل اجرای طرح‌های گردشگری درآمد داشته است.

وی همچنین از ثبت ملی و جهانی هنرهای دستی سوزن دوزی و ملیله دوزی خبر داد و افزود: ورزش‌های بومی و محلی و روش‌های درمان سنتی نیز از دیگر مواردی است که ثبت ملی و جهانی خواهد شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری روستاییان و عشایر را تولید کننده فرهنگ، آداب و سنن هنر و صنایع دستی دانست و گفت: سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در بخش صنایع دستی از اولویت‌های این معاونت برای توسعه روستاها است.

 

 

ارسال نظر