اخبار

۱۳۹۷/۰۶/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۸۵۴

لایحه مجازات قاچاق اسلحه به دولت ارسال شد

معاونت حقوقی قوه قضاییه از تایید لایحه مجازات قاچاق اسلحه، مهمات و دارندگان سلاح و اقلام تحت کنترل غیرمجاز توسط رییس دستگاه قضا و ارسال آن به دولت خبر داد.

به گزارش ایرنا، معاونت حقوقی قوه قضاییه روز گذشته اعلام کرد: این لایحه در پنج فصل و مشتمل بر 34 ماده و با همکاری قضات و کارشناسان حقوقی تدوین شده است.

با تصویب این لایحه و از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، ماده 45 قانون مجازات مرتکبان قاچاق مصوب 29 بهمن سال 1312 و قانون تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و قاچاقچیان مسلح مصوب 26 بهمن سال 1350 و بند 2 تبصره 2 ماده 43 قانون تأسیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی و اساسنامه آن مصوب 24 دی 1370 و همه قوانین و مقررات مغایر لغو می‌شود.

  شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد

مهلت دادن برای رفع اشکالات پیش از فیلترشدن سایت‌ها ضروری است

لزوم ارایه مهلت برای رفع اشکالات پیش از فیلتر شدن سایت‌های اینترنتی اشتغال آفرین در نشست شورای عالی فضای مجازی مورد تاکید قرار گرفت. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، در جلسه روز دوشنبه شورای عالی فضای مجازی که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهوری تشکیل شد، ابتدا بخشی از آیین نامه اجرایی احصای کلیه استعلامات و ایجاد نظام استاندارد سازی تبادلات اطلاعات بین دستگاهی که طبق ماده 67 قانون برنامه پنجساله ششم، تکلیفی به منظور تقویت دولت الکترونیک و مقدمه توسعه دولت الکترونیک است، بررسی و به تصویب اعضا رسید.

در این جلسه، موضوع فیلتر شدن 180 سایت فعال در حوزه گردشگری که به تازگی از سوی قوه قضاییه اعمال شده است، به بحث گذاشته و مقرر شد به منظور صیانت از اشتغال، چنانچه قوه قضاییه از این پس برخورد یا اعمال فیلتر سایت‌هایی را که مربوط به کسب و کار در کشور بوده و افرادی در آنها شاغل به کار هستند، لازم تشخیص داد، ابتدا به موارد تخلف رسیدگی کرده و مهلتی برای رفع اشکالات آنها در نظر بگیرد تا اگر اشکالات برطرف نشد، اقدامات قانونی از جمله فیلتر شدن اعمال شود.

 

ارسال نظر