تشکیل کمیته سیاست‌گذاری پولی و ارزی به تصویب رسید

۱۳۹۷/۰۶/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۲۴۴

 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از ایجاد کمیته سیاست‌گذاری پولی و ارزی و همچنین کمیته مقررات گذاری و نظارت بانکی در ساختار بانک مرکزی خبر داد.

به گزارش خانه ملت، زهرا سعیدی مبارکه درباره نتیجه نشست‌های صبح و عصر روز یک‌شنبه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود: اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی موادی دیگر از طرح قانون جامع بانکداری جمهوری اسلامی ایران را مورد بررسی قرار دادند. سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس نظر کمیسیون اقتصادی در طرح قانون جامع بانکداری جمهوری اسلامی، ترکیب شورای فقهی بانک مرکزی به صورت دایمی مطابق با ترکیبی است که در برنامه ششم توسعه کشور مصوب شده است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس افزود: ایجاد کمیته سیاست‌گذاری پولی و ارزی و همچنین کمیته مقررات‌گذاری و نظارت بانکی در ساختار بانک مرکزی در جلسه کمیسیون اقتصادی تصویب شد. سعیدی مبارکه تصویب تشکیل هیات انتظامی موسسات اعتباری ذیل سازمان نظارتی و ابزارهای اعمال سیاست پولی از سوی بانک مرکزی را از دیگر مصوبات کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد. براساس برنامه ششم توسعه کشور، ترکیب شورای فقهی در بانک مرکزی به این ترتیب تشکیل می‌شود پنج فقیه (مجتهد متجزی در حوزه فقه معاملات و صاحب نظر در مسائل پولی و بانکی)، رییس کل یا معاون نظارتی بانک مرکزی، یک نفر حقوقدان آشنا به مسائل پولی و بانکی و یک اقتصاددان (هر دو با معرفی رییس کل بانک مرکزی)، یک نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اولویت آشنایی با بانک‌داری اسلامی با انتخاب مجلس (به عنوان ناظر) و یکی از مدیران عامل بانک‌های دولتی به انتخاب وزیر اقتصاد.

 

 

ارسال نظر