اخبار

۱۳۹۷/۰۶/۰۵ - ۰۰:۴۰:۳۸
کد خبر: ۱۲۸۳۱۵

    سفیر جدید کره جنوبی:

سئول به خرید نفت از تهران ادامه می‌دهد

سفیر جدید کره جنوبی در تهران با اشاره به تداوم خرید نفت از ایران توسط این کشور گفت: کره جنوبی با وجود خروج امریکا از برجام در چارچوب توافقات فیمابین به خرید نفت از ایران ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا از مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، «یو چانگ هیان» روز گذشته در دیدار «کاظم جلالی» رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی افزود: سفارت کره‌ جنوبی در تهران تلاش خود را برای تقویت هرچه بیشتر روابط دو کشور به کار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: توسعه روابط با ایران برای کره ‌جنوبی از اهمیت فراوانی برخوردار است و ما از گسترش ارتباطات و همکاری‌ها با ایران در همه زمینه‌ها استقبال می‌کنیم. سفیر جدید کره‌جنوبی در تهران در ادامه با اشاره به تداوم خرید نفت از ایران توسط کشورش یادآور شد: کره جنوبی با وجود خروج امریکا از برجام در چارچوب توافقات فیمابین به خرید نفت از ایران ادامه خواهد داد.

چانگ هیان از برگزاری سمینار مراکز پژوهش پارلمانی جهان در این کشور خبر داد. وی با تقدیم پیام همتای جلالی در کره‌جنوبی از رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برای شرکت در این اجلاس دعوت کرد.

یو چانگ هون همچنین گزارشی از آخرین تحولات و گفت‌وگوهای دو کره ارایه کرد. کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس نیز در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی ایران و کره‌جنوبی، گفت: جمهوری اسلامی ایران از توسعه و تقویت روابط خود با کره‌جنوبی در حوزه‌های مختلف استقبال می‌کند.

وی با اشاره به روابط خوب مراکز پژوهش پارلمانی مجالس دو کشور و سفرها و دیدارهای مستمر و مداوم مقامات این دو مرکز، بر ضرورت، حفظ و ارتقای این همکاری‌ها و تعاملات دوجانبه تاکید کرد. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: نگاه دولت و مردم ایران نسبت به کره‌جنوبی همواره مثبت بوده است و این رویکرد موجب شده با وجود فراز و نشیب‌های سیاسی به اصل و اساس مناسبات دو کشور لطمه‌ای وارد نشود. رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به گفت‌وگوهای اخیر سران دو کره، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی و پشتیبان اقدامات صلح‌جویانه در سراسر جهان است و در این راستا از استقرار صلح و امنیت در شبه جزیره کره استقبال می‌کند.

 

    امیرعبداللهیان:

حفظ استقلال عراق مهم‌ترین دستاورد است

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی و مدیرکل بین الملل مجلس با اشاره به جایگاه مهم و استراتژیک عراق در منطقه گفت: حفظ استقلال و تمامیت ارضی عراق مهم‌‌ترین دستاورد است. جمعی از نمایندگان پارلمان جدید عراق روز گذشته با حسین امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کردند. امیرعبداللهیان در آغاز شکست تروریسم در عراق و برگزاری موفقیت آمیز انتخابات اخیر پارلمانی را تبریک و با اشاره به تحولات منطقه‌ای و بین المللی گفت: در سال‌های اخیر جنگ‌های تحمیل شده بر منطقه با هدف تأمین منافع اقتصادی امریکا و متحدین به وقوع پیوسته است.  وی خاطرنشان کرد: حفظ استقلال، وحدت ملی و تمامیت ارضی عراق برابر اشغالگران و پدیده شوم تروریسم دستاورد مهمی برای مردم، مرجعیت، دولت و پارلمان عراق به شمار می‌رود و باید از این دستاورد پاسداری شود.  امیرعبداللهیان ضمن اشاره به جایگاه مهم و استراتژیک عراق در منطقه اظهار داشت: عراق نقش مهمی در تثبیت امنیت در منطقه دارد.

وی افزود: بخش دیگر اهمیت عراق به موقعیت ژئواکونومیک و اقتصادی آن مرتبط است. دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل با تأکید بر اینکه دیپلماسی پارلمانی از ابزارهای مهم در تعاملات بین الملل است، افزود: بازگشت عراق به جایگاه طبیعی و مهم خود در منطقه، نقش مهمی در ثبات، امنیت و توسعه منطقه دارد.

 

ارسال نظر