کوتاه از ایران و جهان

۱۳۹۷/۰۵/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۷۹۶

رییس‌جمهور درگذشت «عزت الله انتظامی» را تسلیت گفت

رییس‌جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت عزت الله انتظامی هنرمند توانا و پیشکسوت کشورمان، تصریح کرد که این بازیگر محبوب، صاحب سبک و پرتلاش سینما و تئاتر، با خلق آثاری فاخر و به یاد ماندنی، نقشی ممتاز در اعتلای هنر ایران عزیز ایفا کرد. در پیام تسلیت حسن روحانی آمده است:

درگذشت هنرمند توانا و پیشکسوت کشورمان مرحوم عزت‌الله انتظامی موجب اندوه و تاثر شد. این بازیگر محبوب، صاحب سبک و پرتلاش سینما و تئاتر، با خلق آثاری فاخر و به یاد ماندنی، نقشی ممتاز در اعتلای هنر ایران عزیز ایفا کرد. اینجانب درگذشت این هنرمند محبوب را به خانواده محترم انتظامی، جامعه فرهنگی و هنری کشور، و همه علاقه‌مندان به هنر تسلیت می‌گویم و از درگاه ایزد منان برای ایشان رحمت الهی و برای عموم بازماندگان، صبر و سلامتی مسئلت دارم.

«عمران‌خان» نخست‌وزیر پاکستان شد

مجمع ملی پاکستان، «عمران‌خان» ستاره سابق کریکت این کشور را به عنوان نخست‌وزیر برگزید. به گزارش رویترز با این انتخاب که روز جمعه، انجام شد، راه برای تشکیل دولت ائتلافی پاکستان به رهبری عمران‌خان باز شده است.

مجمع ملی پاکستان دیروز با 176 رای از مجموعه 342 کرسی پارلمان، عمران‌خان را به عنوان نخست‌وزیر برگزید.

رقیب عمران‌خان در این انتخابات « شهباز شریف» برادر «نواز شریف »و رهبر حزب مردم بود که تنها 96 کرسی را از آن خود کرده است.

حزب «تحریک انصاف» حزب عمران خان، چون اکثریت پارلمان را ندارد، حالا برای تشکیل دولت باید با سایر احزاب ائتلاف کند.

88 درصد اتوبوس‌های شرکت واحد معاینه فنی دارند

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران در مورد معاینه فنی اتوبوس‌های شرکت واحد توضیحاتی را ارایه کرد و گفت: 88 درصد اتوبوس‌های شرکت واحد معاینه فنی دارند.

به گزارش ایسنا، نواب حسینی منش در مورد سخنان فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ در خصوص دودزا بودن اتوبوس‌های شرکت واحد گفت: سال گذشته تنها 75 درصد اتوبوس‌های شرکت واحد موفق به اخذ برگه معاینه فنی شده بودند اما با بخشنامه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران این رقم به 88 درصد رسید. یعنی اینکه 88 درصد اتوبوس‌های شرکت واحد معاینه فنی دارند.

وی با بیان اینکه 3000 دستگاه اتوبوس شرکت واحد گازسوز است و اساسا آلایندگی ندارد، گفت: 1200 اتوبوس دو کابین مورد استفاده در خطوط بی آر تی دارای استاندارد یورو 4 و 5 هستند که میزان آلایندگی آنها بسیار کم است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران با بیان اینکه 2000 دستگاه اتوبوس تک کابین شرکت واحد که متعلق به بخش خصوصی است بعضا دارای مشکلات فنی هستند که با بخشنامه‌های مختلف درصدد اصلاح آنها هستیم، افزود: فشار برای رفع نقص فنی اتوبوس‌های شرکت واحد زیاد است و بر همین اساس روزانه شاهد مراجعه تعداد زیادی از اتوبوس‌های شرکت واحد در مراکز معاینه فنی هستیم اما مساله مهم این است که این اتوبوس‌های تک کابین عمدتا نیاز به نوسازی دارند و باید از چرخه خارج شوند.

حسینی منش در مورد گلایه سردار رحیمی در خصوص عدم معاینه فنی اتوبوس‌های شرکت واحد گفت: چند روز پیش گزارشی در خصوص این موضوع به وی ارایه شده است.

 

 

ارسال نظر