دولت چگونه با احکام صادره در محاکم امریکایی علیه ایران مقابله کند؟

۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۶۳۹

عضو هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت در مجلس گفت: باید در احکامی که دادگاه‌های امریکایی علیه ایران صادر می‌کنند، بی تفاوت نباشیم تا چنین احکامی علیه ایران صادر نشود.

حسین میرمحمدصادقی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در خصوص پرونده‌هایی که امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در دادگاه‌های داخلی خود مطرح و محکوم می‌کند، اظهار داشت: بسیاری از پرونده‌هایی که امریکایی‌ها علیه ایران مطرح می‌کنند، مبنایی در تصمیم‌گیری نداشته‌اند و با اعدادی نجومی جمهوری اسلامی ایران را محکوم کردند.

عضو هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین در دوره دهم مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به نظر من در خصوص این پرونده‌ها باید در همان محاکم امریکا با اتهامات مطروحه علیه ایران، مقابله کنیم تا چنین احکامی علیه ایران، صادر نشود.

وی افزود: بهتر است که از طریق وکیل در این دادگاه‌ها حضور پیدا کنیم، بی‌اعتنایی به چنین پرونده‌هایی در بحث ملاحظات سیاسی به هیچ‌وجه صحیح نیست.

میرمحمدصادقی با بیان اینکه به نظر من بهتر است در دادگاه‌های امریکا به دفاع از خود بپردازیم تا آرا صادر نشود یا آرا صادرشده نقض شوند، ادامه داد: امریکایی‌ها با اتهامات واهی تروریستی، آرایی را صادر می‌کنند و جمهوری اسلامی ایران را با عنوان حامی تروریست‌ها محکوم می‌‎کنند.

وی افزود: مبالغی که به عنوان خسارت تعیین می‌کنند، در اصطلاح حقوقی “خسارت تنبیهی “ نام دارد. اگر در پرونده‌ای ایران 300 میلیون دلار محکوم می‌شود، شخصی که شکایت کرده، 300 میلیون دلار خسارت ندیده است، بلکه ایران 50 میلیون دلار به یک دلیل محکوم می‌شود و 250 میلیون دلار دیگر، به عنوان تنبیه دولت ایران در نظر گرفته می‌شود که این نوع “خسارت تنبیهی “ در برخی سیستم‌های حقوقی از جمله امریکا پذیرفته شده است.

عضو هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین در دوره دهم مجلس شورای اسلامی گفت: در دادگاه‌های امریکا باید در مقابل این اقدامات ایستاد و نباید بی اعتنا باشیم.

 

 

ارسال نظر