روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۵/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۲۵۸

 روحانی شنبه آینده به قزاقستان سفر می‌کند-پاد|

رییس‌جمهور برای شرکت در اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر به قزاقستان سفر می‌کند. پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور با اعلام خبر سفر روحانی به قزاقستان جهت شرکت در اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر اظهارداشت: روحانی به همین منظور بعدازظهر شنبه ۲۰ مرداد ماه کشورمان را به مقصد آکتائو قزاقستان ترک می‌کند.

اسماعیلی مهم‌ترین برنامه رییس‌جمهور در این سفر ۲ روزه را شرکت در اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر اعلام کرد که طی آن، علاوه بر بیانیه مشترک، چندین سند مهم و راهبردی همکاری در حوزه خزر توسط مقامات ۵ کشور ساحلی امضا خواهد شد.

 دستگیری ۵۳ متهم در پرونده‌های ارزی و واردات گوشی -ایلنا|

دادستان تهران درخصوص وضعیت رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی به شعب بازپرسی ویژه رسیدگی به جرایم حوزه ارز و واردات خودرو و گوشی تلفن همراه اطلاع‌رسانی کرد و به شرکت‌های تجاری واردکننده کالا هشدار داد. عباس جعفری دولت‌آبادی با تاکید بر اینکه رسیدگی به این پرونده‌ها در شعب ویژه دادسرا با سرعت و دقت در حال انجام است، از بازداشت ۶۵ نفر و ممنوع‌الخروجی ۱۰۶ نفر از متهمان این پرونده‌ها خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۳ متهم در پرونده‌های ارزی و واردات گوشی تلفن همراه و ۱۲ نفر در پرونده واردات اتومبیل بازداشت شده‌اند.

 توان فروش تجهیزات به سایر کشورها را داریم- روابط عمومی نیروی زمینی|

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: قطعه‌سازی در نیروهای مسلح به درجه‌ای رسیده که توانایی فروش قطعات به دیگر کشورها را داریم. امیر یوسف قربانی در جمع دانشجویان شانزدهمین دوره جامعه‌پذیری نظامی دانشگاه‌های افسری ارتش گفت: با وجود تحریم‌های نظامی امریکا و غرب، امروز یگان‌های رزمی ارتش ایران در بالاترین حد خود قرار دارند و در شرایط فعلی با تکیه بر نیروی انسانی کارآمد، قدرتمندترین ناوگان هلی‌کوپتری منطقه به ایران تعلق دارد.

 نتیجه نهایی پرونده بورسیه‌ها در آینده نزدیک اعلام می‌شود-تسنیم|

رییس دیوان عدالت اداری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آخرین وضعیت بررسی پرونده بورسیه‌ها به کجا رسید گفت: نتیجه نهایی پرونده بورسیه‌ها در آینده نزدیک اعلام می‌شود. حجت‌الاسلام بهرامی در حاشیه مراسم افتتاحیه ششمین دوره مسابقات قران کریم قوه قضاییه به روایتی از امام حسن عسکری‌(ع) اشاره کرد که سیر به سوی خدا جز با زنده داشتن شب امکان پذیر نیست، گفت: در واقع یکی از اوصاف متقین و پرهیزگاران این است که در شب به پا می‌خیزند و با تامل قرآن را قرائت می‌کنند و داروی همه درد‌ها را از قرآن می‌خواهند.

 تیم غواصی ارتش ایران در یک قدمی قهرمانی قرار گرفت-مهر|

تیم غواصی ارتش نیروی دریایی ارتش در بخش نجات زیردریایی غرق شده، توانست حد نصاب جدیدی را در تاریخ این مسابقات ثبت کند و در آستانه قهرمانی مسابقات غواصی ارتش‌های جهان قرار بگیرد.تیم ایران تاکنون در اجرای آیتم‌های نجات کشتی غرق شده، نجات زیر دریایی غرق شده، عبور از میدان موانع، جوشکاری و برشکاری زیر آب، فلنچ و نجات امداد و احیای غواص مصدوم بهترین زمان را نسبت به همه تیم‌های حاضر ثبت کرده و پیشتاز مسابقات است و در صورت برگزاری دور نهایی مسابقات، می‌تواند عنوان قهرمانی مسابقات را در ایران به دست بیاورد..

 برای برجام می‌جنگیم-  ایرنا|

 وزیر امور خارجه آلمان با تاکید بر ضرورت و اهمیت حفظ برجام، تصریح کرد: برای ماندگاری توافق هسته‌ای می‌جنگیم، زیرا آن را قراردادی بین‌المللی همسو با منافع خود و به سود امنیت منطقه می‌دانیم. هایکو ماس در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «پاسائور نوین پِرسه» اظهار کرد: وجود توافق هسته‌ای با ایران بهتر از نبود آن است. وی در ادامه با ابراز نگرانی از عواقب اقدامات ضدایرانی امریکا و همچنین احتمال شدت گرفتن درگیری‌ها و هرج و مرج‌های منطقه‌ای، گفت: ما همچنان لغو برجام را اشتباه و خطا می‌پنداریم. ماس تاکید کرد که ایران به نوعی در همسایگی اروپا قرار دارد و از این رو امنیت و ثبات این کشور برای اتحادیه اروپا از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

 

ارسال نظر