اخبار

۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۱۷۵

سازمان ملل اقدام ضدایرانی ترامپ را استفاده از زور خواند

فرهان هاک سخنگوی سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه «این سازمان مانند گذشته از توافق هسته‌ای با ایران حمایت خواهد کرد.»، تصمیم دولت دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا برای انجام اقدام ضدایرانی پیامد خروج امریکا از برجام را استفاده از زور ارزیابی کرد.به گزارش ایرنا، پایگاه اینترنتی رادیو اروپا یک دیروز (سه شنبه) با اعلام این خبر گفت: هاک در یک نشست خبری افزود سازمان ملل از تمام کشورها می‌خواهد به برجام که سال 2015 میان ایران و 1+5 امضا شد، پایبند بمانند.

وی اظهار کرد: به اعتقاد آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، توافق هسته‌ای با ایران طرحی جامع و نمونه‌ای خوب از تلاش دیپلماتیک برای حل و فصل بحران‌های جهانی است.

هاک ادامه داد: سازمان ملل همچنان به توافق هسته‌ای با ایران پایبند است و دبیرکل نیز همه کشورها را به حمایت از این توافق تشویق می‌کند.

روز دوشنبه نیز اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که قوانین مسدودساز این اتحادیه برای مقابله با اقدامات امریکا علیه ایران از روز سه شنبه اجرایی می‌شود.

این بیانیه می‌افزاید: برجام عنصری کلیدی در معماری منع اشاعه هسته‌ای در جهان، توافقی سرنوشت ساز برای امنیت اروپا، منطقه و کل جهان محسوب می‌شود. انتظار داریم ایران همچنان بطور کامل به تمامی تعهداتش در قبال توافق هسته‌ای عمل کند.

شناسایی ۱۹۹۳ پلاک خطرناک در منطقه 12

شهردار منطقه ۱۲ گفت: ۱۹۹۳ پلاک خطرناک در منطقه ۱۲ تهران شناسایی شده است و از این تعداد ۹۹۸ پلاک در بازار قرار دارد که با کمک سازمان آتش‌نشانی نسبت به ساماندهی این پلاک‌ها اقدام شده است. با همکاری دستگاه‌های قضایی تاکنون ۱۰ پلاک پلمب شده که با این اقدام ۲۰ پلاک برای ایمن‌سازی اقدام کردند. به گزارش فارس، پیمان حسین محسنی شهردار منطقه ۱۲ در شهرگردی اصحاب رسانه از این منطقه اظهار داشت: با توجه به پتانسیل و حجمی که این منطقه دارد طرح‌هایی که تاکنون در این منطقه اجرایی شده است، در راستای رفع نیاز شهروندان نبوده است.این منطقه بیش از آنچه به بزک نیاز داشته باشد به زیرساخت نیاز دارد و باید زیرساخت‌های توسعه این منطقه در قالب‌های متفاوت مهیا شود.ما به دنبال پروژه‌هایی هستیم که اجرای آن موجب ارتقای کیفیت زندگی شهروندان شود و اما اگر احساس شود که این پروژه‌ها بازخوردی ندارد، از اجرای آن جلوگیری می‌کنیم. محسنی یادآور شد: طرحی با عنوان آرام‌سازی در میدان بهارستان انجام شده که باید با نظر مردم اجرایی می‌شد و به صورتی بود که یک لاین آسفالت و لاین کناری نیز پیاده‌رو باشد.منطقه ۱۲ دارای بافت تاریخی زیادی است که اگر به آن رسیدگی نشود به بافت فرسوده تبدیل خواهد شد وی به احیای دروازه‌های قدیمی تهران ازجمله دروازه عبدالعظیم و دروازه غار در منطقه ۱۲ اشاره کرد و گفت: این دروازه‌ها همانند دروازه‌های قدیمی بازسازی شده‌اند. مساحت دروازه عبدالعظیم ۲۵۰ مترمربع است که با هزینه ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بازسازی شده است.شهردار منطقه ۱۲ درباره بوستان شوش و تجمع معتادان در آن محدوده نیز گفت: محدوده این بوستان تلفیقی از منطقه ۱۲، ۱۵ و ۱۶ است که اجرای هر طرحی موجب می‌شود معتادان مانند موج مهاجر بین این سه منطقه جابه‌جا شوند. محسنی درباره بازارچه عودلاجان نیز اضافه کرد: در این بازارچه تجمع معتادان اتفاق می‌افتاد که با همکاری میراث فرهنگی و کسبه به بازار صنایع دستی تبدیل شد و در زمان حاضر با توجه به اینکه این بازار به حداکثر توان رسیده، انتظار داریم به قطب صنایع دستی تهران و کشور تبدیل شود.در خصوص خیابان سی تیر نیز اقداماتی انجام گرفته است تا تعداد بازدیدکنندگان موزه‌های این خیابان افزایش پیدا کند.

 

ارسال نظر