امضای 200 نماینده برای تغییر تیم اقتصادی دولت

۱۳۹۷/۰۵/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۶۷۷

به‌دنبال فشارها بر دولت مبنی بر تغییر تیم اقتصادی یکی از نمایندگان تهران از افزایش امضاهای نامه‌یی به تعداد 200 نفر خبر داد که براساس آن، نمایندگان از رییس‌جمهور می‌خواهند تیم اقتصادی دولت را تغییر دهد.

الیاس حضرتی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با تعادل با اشاره به نامه نمایندگان گفت: در نامه نمایندگان به وزیر یا وزیران خاصی اشاره نکرده‌ایم. او می‌افزاید: صبح امروز (سه شنبه) برای نامه‌یی امضا جمع‌آوری می‌شد که بر اساس آن، تغییر رییس بانک مرکزی کافی ندانسته و بر تغییر تیم اقتصادی دولت تاکید شده بود. به گفته حضرتی در این نامه به وزارتخانه خاصی اشاره نشده بود. او درباره رویکرد مجلس به تیم اقتصادی دولت توضیح می‌دهد: در این ارتباط، طرح استیضاح وزیر اقتصاد که 90 امضا دارد، در کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت که وزیر نتوانست نمایندگان را قانع کند.

در همین حال ابوالفضل سروش در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه امروز (دیروز) با رییس‌جمهور و دولت اتمام حجت کردیم و قطعا وزرای اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت را عوض می‌کنیم، گفت: مجلس با رد لوایح تفکیک وزارتخانه‌های اقتصادی به روشنی به دولت می‌گوید شما «سرخط» را گم کرده‌اید. رییس‌جمهور و تیم اقتصادی دولت ابتدا باید مبانی اقتصاد بحران زده را سامان دهند بعد دنبال تغییر ساختار اداری باشند.

این عضو فراکسیون امید مجلس تغییر رییس کل بانک مرکزی را به تنهایی رافع مشکلات اقتصادی کشور ندانست و تاکید کرد: اگر وزرای اقتصاد، تعاون و کار، صنعت و معدن و حتی رییس سازمان برنامه و بودجه توسط رییس‌جمهور تغییر نکنند قطعا مجلس استیضاح و برکناری آنان را اگر چه برای کشور هزینه ایجاد می‌کند، به جریان می‌اندازد.

 

 

ارسال نظر