خبر

۱۳۹۷/۰۴/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۹۱۱

  نوبخت: 2 بودجه اضطراری تهیه شد

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: 2 بودجه اضطراری براساس درآمدهای حاصل از صادرات تهیه شده که در جلسه شنبه آینده (16 تیر) شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا ارائه می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت روز چهاشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های قوه مجریه برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها در شرایط کنونی با توجه به دستور اخیر رییس‌جمهوری اظهار داشت: فراتر از مصادیقی که آقای روحانی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها مطرح کردند، سازمان برنامه و بودجه با توجه به احتمال کاهش منابع ارزی یا ریالی، برنامه‌هایی را برای تحقق منابع بودجه در نظر دارد.

وی «مدیریت منابع و کاهش هزینه‌ها» را 2 رویکرد اصلی این سازمان در تخصیص بودجه دستگاه‌ها در شرایط کنونی اعلام کرد و افزود: با این رویکرد، 2 بودجه اضطراری با تکیه بر بخشی از صادرات تهیه کردیم که در شورای عالی هماهنگی اقتصادی مطرح می‌شود.

سخنگوی دولت یادآور شد: در جلسه پیشین این شورا، سازمان برنامه و بودجه ملزم شد، بودجه‌های اضطراری را تهیه و ارائه کند.

نوبخت تاکید کرد: می‌توان با کاهش هزینه‌های غیرضرور، تراز بودجه را برقرار و بخشی از هزینه‌های ضروری را از ردیف سایر درآمدها جبران کرد.

وی یادآور شد: طبق برنامه دولت، سازمان برنامه و بودجه هزینه دستگاه‌هایی که بیش از سال گذشته آب و برق مصرفی داشته باشند، پرداخت نمی‌کند.

سخنگوی دولت درباره اینکه آیا در صرفه جویی ممکن است بودجه عمرانی کاهش یابد، گفت: گزارش خزانه‌داری کل کشور از پرداختی‌های سه ماهه نخست امسال نشان می‌دهد در این مدت 22 هزار و 813 میلیارد تومان بودجه عمرانی تخصیص یافته در حالی که این رقم در مدت مشابه پارسال 193 میلیارد تومان بود.

وی اجرای طرح‌هایی چون راه‌آهن قزوین - رشت، مراغه - ارومیه و میانه – بستان‌آباد را از اولویت‌های دولت برشمرد که امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

 تغییرات در کابینه گمانه‌زنی رسانه‌ای است

سخنگوی دولت درباره احتمال تغییر در کابینه و خداحافظی وی با سازمان برنامه و بودجه نیز گفت: هرچند رییس‌جمهوری متناسب با ضرورت‌ها تغییراتی را می‌دهند اما اینها که می‌گویید، گمانه‌زنی رسانه‌یی است. نوبخت درباره دیدار رییس دفتر رییس‌جمهوری با شهردار پیشین تهران و اخبار منتشر شده مبنی بر احتمال انتصاب قالیباف به عنوان معاون اول نیز توضیح داد: قرار نیست به همه شایعاتی که به ویژه این روزها در هر موردی مطرح می‌شود، پاسخ دهیم وگرنه باید همه دولت کسب و کار خود را متوقف کند و به آنها پاسخ دهد.

وزیر اقتصاد: باید بگذاریم کار راه بیفتد

 در حاشیه این نشست وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه نباید بازارهای غیر نفتی از دست برود گفت: باید بگذاریم کار راه بیفتد.

به گزارش ایسنا، مسعود کرباسیان در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره واردات برخی اقلام با دلار ۴۲۰۰ تومانی گفت: قرار نیست، بگوییم مثل همه جای دنیا دستور اداری می‌دهیم. بانک مرکزی باید این موضوع را بررسی و اعلام کند.

وی با بیان اینکه اعطای دلار ۴۲۰۰ برای صادرکنندگانی که عمدتا مالکیت آنها در اختیار دولت نیست، حالت تشویقی دارد، گفت: اقلامی مانند پتروشیمی خوراک اولیه‌اش از نفت است و سهامدار عمده آن هم دولت است اما بخش دیگری که حدود ۲۰درصد صادرات غیرنفتی ما را تشکیل می‌دهند بازارهای‌شان نباید از دست برود پس باید بگذاریم کار راه بیفتد.

 

ارسال نظر