اخبار

۱۳۹۷/۰۴/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۱۸۴

  «سفارش خرید» سکه آتی متوقف شد

با افزایش قیمت سکه در بازار نقد، در روزهای گذشته بازار آتی سکه در بورس کالا نیز با افزایش رو به رو شد به طوری که سکه آتی تحویل شهریور ماه درحال حاضر به بیش از ۳میلیون و ۲۰۰هزار تومان رسیده؛ بر این اساس مدیریت بازار مشتقه بورس کالا تصمیم گرفت موقتا سفارش خرید آتی سکه را متوقف کند.

به گزارش ایسنا، روز یک‌شنبه مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران در اطلاعیه‌یی اعلام کرده که «طبق مورد ۲ بند «ب» ماده الحاقی دستورالعمل اجرایی معاملات قراردادهای آتی در شرکت بورس کالای ایران از روز جاری تا اطلاع ثانوی اخذ موقعیت تعهدی خرید فزاینده در قراردادهای آتی سکه طلا برای فعالان بازار مقدور نیست.»

این اطلاعیه به این معنی است که از دیروز(یک‌شنبه) هیچ معامله‌گری در بازار آتی نمی‌تواند سفارش خرید بگذارد مگر اینکه آن معامله‌گر سابقا موقعیت فروش داشته و قصد دارد بابت بستن موقعیت فروش خود موقعیتی معکوس بگیرد و از بازار خارج شود.

این اطلاعیه پس از آن منتشر شد که بازار نقد سکه با التهاب رو به رو شد و نوسانات صعودی آن قابل مشاهده است.

  قیمت پایه بنگاه‌های مشمول واگذاری تصویب شد

در جلسه هیات واگذاری دستور قیمت‌گذاری تعدادی از بنگاه‌ها مطرح و قیمت پایه آنها تصویب شد؛ بر این مبنا، مبلغ قیمت‌گذاری شده شرکت‌های در حال عرضه بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان است. به گزارش «تعادل» به نقل از سازمان خصوصی‌سازی، سیصد و چهل و دومین جلسه هیات واگذاری روز شنبه مورخ ۲ تیرماه در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی و با حضور کلیه اعضا و به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه پوری‌حسینی رییس کل سازمان خصوصی‌سازی و دبیر هیات واگذاری گزارشی از وضعیت عرضه و واگذاری بنگاه‌های دولتی طی ۱۷ سال فعالیت سازمان خصوصی‌سازی ارائه کرد، همچنین در ادامه گزارشات مقایسه‌یی درخصوص حجم مبالغ قیمت‌گذاری طی این سال‌ها، عرضه بنگاه‌های دولتی طی ۱۷ سال گذشته، گزارش میزان موفقیت سازمان خصوصی‌سازی در واگذاری‌ها به همراه آسیب‌ها و موانع و چالش‌های شناسایی شده طی این سال‌ها را مطرح کرد. سپس دستورات قیمت‌گذاری تعدادی از بنگاه‌ها مطرح و قیمت پایه آنها پس از بحث و بررسی مورد تصویب قرار گرفت. در همین راستا قیمت پایه سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با حضور وزیر جهاد کشاورزی مورد بررسی و قیمت و شرایط آن جهت عرضه و انتشار آگهی عمومی واگذاری به تصویب رسید. همچنین قیمت تعدادی از بنگاه‌های زیرمجموعه شرکت بازرگانی دولتی ایران شامل سیلوی مهاباد، انبار غله رو باز دولت آباد کرمانشاه، انبار غله ایلام، انبار غله دورود و انبار غله ماسور به تصویب هیات واگذاری رسید.

در این جلسه درخصوص شرکت‌های زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز بحث و بررسی صورت پذیرفت و قیمت پایه شرکت‌های مجتمع صنعتی اسفراین، لوله گستر اسفراین و تولیدی منیزم گستر اریش مورد تصویب قرار گرفت. همچنین قیمت پایه تعدادی از جایگاه‌های سوخت نیز در جلسه مذکور مورد تصویب هیات واگذاری قرار گرفت.

در جلسه مذکور هیات واگذاری با توجه به مصوبات ذکر شده در مجموع مبلغ قیمت‌گذاری شده شرکت‌های در حال عرضه حدودا بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان (معادل ۲۵۰۰۰ میلیارد ریال) است. در پایان نیز اصلاح ۳ مورد اساسنامه شرکت‌های مشمول واگذاری و همین طور تعیین مدت اعتبار قیمت پایه بنگاه‌ها و دارایی‌ها قیمت‌گذاری شده توسط هیات واگذاری از جمله سایر موضوعات مورد تصویب این جلسه بود.

 

ارسال نظر