چرا بازی‌های آماده‌سازی تیم ملی برای جام‌جهانی لغو می‌شود؟

۱۳۹۷/۰۳/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۰۴۹

 

عضو فراکسیون ورزش در مجلس دلایل لغو بازی‌های دوستانه تیم ملی کشورمان در آستانه رقابت‌های جام‌جهانی 2018 روسیه را تشریح کرد.

محمدجواد جمالی‌نوبندگانی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به لغو سریالی رقابت‌های آماده‌سازی تیم ملی فوتبال برای حضور در جام جهانی 2018 روسیه اظهار کرد: متاسفانه با وجود آنکه بارها از تریبون‌های مجامع بین‌المللی ورزشی با صدایی بلند اعلام می‌شود که ورزش از سیاست جداست ولی رقابت‌های تیم ملی یکی پس از دیگری لغو می‌شود. نماینده فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: برای جریمه‌ کردن ورزش ایران، مجامع بین‌المللی ورزشی سریعا به اظهارات مقامات سیاسی کشور درباره ورزش استناد می‌کنند ولی از سوی دیگر اینچنین در برابر لغو رقابت‌های آماده‌سازی و دوستانه تیم ملی با سایر کشورها سکوت می‌کنند که این نوع رفتار دوگانه مجامع بین‌المللی ورزشی به ویژه فیفاست.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر بسیاری از تیم‌های بزرگ به همین دلایل سیاسی حاضر به عقد قرارداد با تیم ملی ایران نیستند، یادآور شد: ماجرای لغو بازی‌های دوستانه و اتفاقات اخیر برابر یونان و کوزوو موضوع جدیدی برای کشورمان نیست و با توجه به اینکه این تیم‌ها پشت گرمی ویژه‌یی هم از طرف تیم مجامع بین‌المللی دارند، به راحتی خلف وعده می‌کنند و علیه آنها نیز هیچ اقدام حقوقی صورت نمی‌گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید بپذیریم که ابزارهای قدرت در ورزش مانند مجامع تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز بین‌المللی از قبیل فیفا و غیره نیز به مانند سیاست در اختیار قدرت‌های جهان قرار دارد و همه این سیاست‌ها در یک مسیر قرار دارد. ‎جمالی‌نوبندگانی از اینکه هیچ مشاوره حقوقی پیش از عقد قرارداد رقابت‌های دوستانه با وزارت امور خارجه از سوی فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش انجام نشد، انتقاد کرد و گفت: وزارت امور خارجه باید از توان دیپلماسی خود برای انجام رقابت‌های دوستانه بهره ببرد. وی با بیان اینکه بارها به مسوولان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان متذکر شده‌ام که مسوولان بخش امور حقوقی و بین‌الملل ضعف جدی و محرز دارند، افزود: متاسفانه خطاهای عجیبی ناشی از مسلط نبودن مسوولان این بخش در ورزش ما رخ داده است که آخرین آن اشتباه رخ داده در ثبت‌نام ورزشکار سنگ‌نورد کشورمان در رقابت‌های جهانی بود که منجر شد ورزشکار ما به راحتی از مسابقات جهانی باز ماند. عضو فراکسیون ورزش در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مساله امروز برای تیم ملی این است که تیم در آستانه جام جهانی در آرامش باشد ولی برخی افراد با طرح مساله تمدید قرارداد کارلوس کی روش و اعلام رسمی او برای رفتن از ایران پس از جام جهانی، تمرکز تیمی را دچار مختل کردند؛ طبیعی است بازیکنی که بداند پس از جام جهانی کی روش سر مربی تیم نیست طوری دیگر رفتار می‌کند لذا در این حوزه حرفه‌یی رفتار نشد و این عدم روحیه بالا به وضوح در بازی با تیم ترکیه دیده شد.

 

 

ارسال نظر