لاریجانی: کشور به پیوندهای عمیق سیاسی نیاز دارد

۱۳۹۷/۰۳/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۹۷۰

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشمن اتحاد کشور را هدف قرار داده است، گفت: در شرایطی که دشمنان با صراحت به دنبال نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، کشور به پیوندهای عمیق سیاسی نیاز دارد.

به گزارش ایرنا «علی لاریجانی» شامگاه پنج‌شنبه در همایش 15خرداد که در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) پیشوا برگزار شد، اظهار کرد: در غوغای دیکتاتوری بین‌المللی که امریکا به جهانیان تحمیل کرده، این نظام مقدس جمهوری اسلامی است که زیر بار زور نرفته و اقتدار خود را در منطقه به اثبات رسانده است.  وی به دیدگاه کاسب‌کارانه رییس‌جمهوری امریکا اشاره کرد و گفت: ترامپ می‌گوید؛ اگر پول ما را ندهید از سوریه بیرون نمی‌رویم و پس از آنکه پول را گرفت، سوریه را موشک‌باران کرد و جای تاسف است که کشورهای اسلامی در برابر این حرف‌ها تسلیم شده و به امریکا پول می‌دهند.  رییس مجلس تصریح کرد: این عزت‌مندی ملت ایران است که در برابر تمامی یاوه‌گویی‌های استکبار ایستاده و جواب محکمی به آن می‌دهد.

لاریجانی با اشاره به اصرار امریکا برای مذاکره با ایران گفت: ستیز امریکا و استکبار با مردم ایران و بهانه‌گیری‌های مداوم آنها به دلیل روحیه ایستادگی و غیرت ملی، دینی و انقلابی ملت ایران است.

وی گفت: این روزها امریکا بر سر مساله هسته‌یی ماجراجویانه با ایران برخورد می‌کند درحالی که در گذشته نه چندان دور به واسطه کشور عمان اصرار بر مذاکره داشت.  رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران برای مذاکره شروطی را تعیین کرد که این شروط پذیرفته شد و حتی رییس‌جمهوری امریکا در نامه‌یی که برای ایران فرستاد و امروز به عنوان سندی مشخص در اختیار ایران است، شرط غنی‌سازی ایران را قبول کرد.  وی با اشاره به سخنان سخیف وزیر امور خارجه امریکا در تعیین شرط و شروط برای ایران گفت: از 12موردی که وی در سخنان خود ایراد کرد 7مورد آن به مسائل منطقه‌یی و حضور ایران در عراق و سوریه مربوط می‌شود که این نشان از این واقعیت دارد که موضوع امریکا با ایران سر مساله هسته‌یی نیست.

لاریجانی خطاب به مسوولان دولت امریکا گفت: شما داعش را به وجود آوردید و به جان مردم عراق انداختید که برای ملت ایران مزاحمت ایجاد کنند، حضور ایران در عراق به خواست دولت عراق بود که همین وضعیت در سوریه نیز تکرار شد.  رییس مجلس شورای اسلامی گفت: هدف امریکا در ایجاد داعش، ایجاد وضعیت ناامنی در ایران، سوریه و افغانستان بود، آنها بنا داشتند تا به وسیله داعش منطقه را به آتش کشیده و برای ایران و ملت ما نا امنی بزرگی ایجاد کنند.  لاریجانی گفت: مخالفت امروز امریکا با جمهوری اسلامی ایران به دلیل حرکت انقلابی مردم ایران و دشت ورامین در قیام خونین 15خرداد سال 42 است چراکه این حرکت ایران را به کشوری مستقل و انقلابی تبدیل کرد.  وی بیان کرد: امریکا در جریان این هجمه نیز همچون گذشته در مقابله با ایران اسلامی زمینگیر شده و راه به جایی نمی‌برد.

لاریجانی گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب بارها اعلام کرده‌اند؛ باید اقتصاد را به دست مردم بسپاریم به دلیل ایجاد مقاومت در برابر تهدید دشمنان است.

وی تاکید کرد: زمانی که دشمن به صراحت به دنبال نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی است، کشور به پیوندهای عمیق سیاسی نیاز دارد و افراد موثر باید مردم و مسوولان را با هم همدل کنند.  لاریجانی گفت: امروز زمان اختلافات جزئی نیست، همه باید حول محور استقاومت و تحت هدایت‌های رهبر معظم انقلاب که با درایت توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد در برابر دشمن ایستادگی کنند.

رییس مجلس خدمت به مردم را از وظایف اصلی مسوولان بیان کرد و گفت: کشور از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است و مجلس و دولت با اختصاص یک و نیم میلیون دلار و به همین میزان استفاده از تسهیلات بانکی برای اختصاص وام‌های ارزان قیمت، کشاورزان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را در راه‌اندازی کسب وکارهای اقتصادی به ویژه در مناطق روستایی ترغیب می‌کند. وی گفت: هدف از اختصاص این تسهیلات ارزان قیمت، ماندگاری جوانان در روستاها و حرکت چرخ‌های اقتصادی است. لاریجانی افزود: امروز کشور برای مقابله با رفتارهای اشتباه امریکا آمادگی کامل را دارد، کالاهای اساسی مردم تامین شده و به طور یقین با حمایت از کالای ایرانی می‌توان این فشار را نیز خنثی کرد.

 

ارسال نظر