عراقچی: مذاکرات با اروپا را فقط در مسیر مناسب ادامه می‌دهیم

۱۳۹۷/۰۳/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۶۶۱

معاون سیاسی وزیر خارجه گفت: مذاکرات با اروپایی‌ها را تا زمانی که احساس کنیم در مسیر مناسبی حرکت می‌کند و آنان محدوده زمانی ایران را رعایت می‌کنند، ادامه می‌دهیم. به گزارش ایرنا، سیدعباس عراقچی عصر یک‌شنبه پس از حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره مذاکره با اعضای حاضر در برجام اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران هنوز تصمیم نگرفته که آیا در برجام باقی می‌ماند یا خیر و تصمیم‌گیری در این زمینه منوط به مذاکرات چند هفته آینده است که با اعضای حاضر برجام خواهیم داشت.

معاون سیاسی وزیر خارجه با اشاره به نشست کمیسیون مشترک برجام در روز جمعه با کشورهای اروپایی در وین افزود: از کشورهای اروپایی خواسته شد تا نسبت به تامین خواسته‌های ایران در برجام بدون حضور امریکا اقدام کنند و پیشنهادات، راهکارها و راه‌حل‌های عملیاتی خود را به همراه تضمین‌های مربوطه به ایران ارائه کنند تا بتوانیم تصمیم بگیریم.

عراقچی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت امور خارجه اقدامی برای جلوگیری از فرسایشی شدن مذاکرات خواهد داشت، یادآور شد: مسلما وزارت خارجه منافع ملت ایران را در نظر می‌گیرد و اگر احساس کنیم که مذاکرات به سمت فرسایشی شدن می‌‌رود یا وقت تلف کردن است طبیعتا به مذاکرات ادامه نخواهیم داد.

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که آیا عدم الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم و FATF منجر به اتمام برجام می‌شود یا خیر؟ گفت: این موضوعات هیچ ربطی به یکدیگر ندارند.

 

 

ارسال نظر