خرید ارز بازارهای غیررسمی توسط فدراسیون‌ها ممنوع است

۱۳۹۷/۰۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۴۱۰

 «محمدرضا داورزنی» معاون توسعه ورزش حرفه‌یی و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد، همراه با سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی دولت پیرامون ساماندهی بازار ارز هیچ یک از فدراسیون‌های ورزشی حق خرید ارز مورد نیازشان از بازارهای غیررسمی را ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان، داورزنی روز گذشته با اشاره به همکاری و همراهی بانک مرکزی با وزارت ورزش و جوانان گفت: خوشبختانه در زمینه تامین ارز مورد نیاز برای اعزام تیم‌های ورزشی به مسابقات برون‌مرزی مشکلی نداریم و ارز لازم برای فدراسیون‌ها بعد از تایید شورای برون‌مرزی با نرخ مصوب بانک مرکزی تامین خواهد شد.

وی افزود: سال پر رویدادی اعم از جام جهانی، بازی‌های آسیایی، پاراآسیایی همچنین‌ جام ملت‌های آسیا را در پیش داریم و با تدابیر اخذ شده برای تامین ارز، تیم‌های اعزامی مشکلی نخواهند داشت.

«ولی‌الله سیف» رییس کل بانک مرکزی نیز در گفت‌وگو با ایرنا درباره تامین ارز مورد نیاز کاروان ورزشی کشور در مجامع بین‌المللی اظهار کرد: بانک مرکزی با وزارت ورزش و جوانان در تماس است و مشکلی در تامین ارز مورد نیاز این کاروان‌ها وجود ندارد. دولت از 21فروردین ماه یکسان‌سازی نرخ ارز را با اعلام قیمت هر دلار 4200تومان کلید زد و در 10روز گذشته ضمن تهیه و تصویب دستورالعمل‌های تامین ارز مورد نیاز هموطنان در دولت، شیوه‌های تخصیص ارز نیز از سوی بانک مرکزی اعلام شده است.

یورو جایگزین دلار در پرداخت حقوق برانکو شد

همچنین در خبری دیگر اعلام شد براساس تصمیم مسوولان باشگاه پرسپولیس از فصل آینده رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور، قرارداد برانکو ایوانکوویچ سرمربی و سایر اعضای خارجی این تیم به جای دلار با یورو محاسبه و پرداخت می‌شود. یک منبع آگاه در باشگاه پرسپولیس روز یک‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا به این موضوع اشاره کرد و افزود: با توجه به سیاست جدید ارزی دولت مسوولان باشگاه تصمیم گرفته‌اند تا شرایط پرداخت سرمربی، مربیان و بازیکنان خارجی تیم را تغییر دهند. وی درخصوص شیوه پرداخت دستمزد این افراد افزود: براساس این تصمیم مقرر شده از فصل آینده مبالغ قرارداد افراد خارجی تحت قرارداد باشگاه پرسپولیس با یورو محاسبه و به آنان پرداخت شود.

این منبع آگاه گفت: تا آنجا که اطلاع دارم این یک دستورالعمل کلی است و به احتمال فراوان کل افراد خارجی که در فوتبال ایران فعالیت می‌کنند از این پس به صورت یورو حقوق خود را دریافت خواهند کرد.

 

ارسال نظر