جهانگیری: سیاست تک‌نرخی شدن ارز را با قدرت اجرا می‌کنیم

۱۳۹۷/۰۱/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۶۷۹

معاون اول رییس‌جمهوری با بیان اینکه دولت با قدرت سیاست تک‌نرخی شدن ارز را اجرا خواهد کرد، گفت: عرضه هر گونه ارز دیگری به غیر از ارز رسمی بانک مرکزی قاچاق است و با آن برخورد می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رییس‌جمهوری، اسحاق جهانگیری شامگاه روز گذشته، سه‌شنبه - در جلسه بررسی مسائل ارزی کشور که برای پیگیری و پیشبرد تصمیمات اتخاذ شده درباره تک‌نرخی شدن قیمت ارز و مقابله با قاچاق و بازار غیررسمی ارز تشکیل و چند ساعت به طول انجامید، اظهار داشت: تصمیم دولت در اعلام قیمت دلار به میزان 4هزار و 200 تومان تصمیمی منطقی و کارگشاست و دولت به مردم و فعالان اقتصادی اطمینان می‌دهد که با قدرت و قوت این سیاست را اجرا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی مسوولیت مدیریت و اجرای این سیاست‌ها و تصمیمات را برعهده دارد، از همه دستگاه‌های ذی‌ربط خواست با جدیت تلاش کنند تا این سیاست‌ها که موجب ثبات در بازار، پیش‌بینی‌پذیر شدن اقتصاد کشور و اطمینان در جامعه می‌شود به خوبی اجرایی شود.

معاون اول رییس‌جمهوری با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای تامین نیاز ارزی کسانی که نیاز فوری به ارز دارند، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده هیچ افزایش قیمتی درحوزه دارو و کالاهای اساسی نخواهیم داشت.

جهانگیری ادامه داد: باید به شبهات و پرسش‌های جامعه پاسخ داده شود. در این خصوص بانک مرکزی باید مقتدرانه در صحنه حضور داشته باشد و به پرسش‌های مطرح در افکار عمومی پاسخ دهد و اطمینان لازم به جامعه در خصوص ثبات بازار ارز کشور را بدهد.

وی با اشاره به اعلام حمایت همه قوا و ارکان نظام برای کمک به دولت در این خصوص گفت: خوشبختانه وضع منابع ارزی کشور خوب است و دولت اجازه نمی‌دهد برخی تلاطم‌های مقطعی ناشی از عوامل غیراقتصادی در بازار ارز مدیریت با ثبات اقتصادی کشور را به چالش بکشد.

معاون اول رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه ما در نهایت آرامش نیازهای منطقی ارزی جامعه را برآورده خواهیم کرد، گفت: عرضه هرگونه ارز دیگری به غیر از ارز رسمی بانک مرکزی مصداق قاچاق است و با تمام توان با آن برخورد خواهد شد. علاوه بر اینکه هیچ فروشنده‌یی حق ندارد به بهانه افزایش قیمت ارز قیمت کالاهای مورد نیاز مردم را افزایش دهد.

در این جلسه که وزرای صنعت، معدن و تجارت، ‌اقتصاد و دارایی، جهاد کشاورزی، کشور، رییس کل بانک مرکزی، معاون اقتصادی رییس‌جمهور، دستیار ارشد اقتصادی رییس‌جمهور و سایر مسوولان ذی‌ربط حضور داشتند پس از بحث و تبادل نظر شد، دستورالعمل اجرایی مصوبات دولت در حوزه ارزی کشور تصویب و مقرر شد توسط بانک مرکزی اطلاع‌رسانی شود.

همچنین مقرر شد کمیته‌یی با عضویت بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رییس‌جمهوری با برگزاری جلسات مستمر روزانه ضمن رصد مسائل ارزی کشور پیشنهادات لازم را برای طرح و تصمیم‌گیری بعدی که به ریاست معاون اول رییس‌جمهوری برگزار خواهد شد، ارائه کنند.

 

ارسال نظر