اخبار

۱۳۹۷/۰۱/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۵۹۲

    پس از جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس با کرباسیان و سیف صورت گرفت

تشکیل کارگروه مشترک برای مقابله با التهابات بازار ارز

گروه بانک و بیمه|

عصر دوشنبه جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس برای بررسی وضعیت بازار ارز با حضور مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی و ولی‌الله سیف رییس کل بانک مرکزی برگزار شد و بر این اساس مقرر شد که کارگروه مشترکی با مشارکت مجلس و دولت برای بررسی وضعیت بازار ارز و اقدامات لازم در این زمینه تشکیل و از صبح سه‌شنبه 21 فروردین 97 تمهیداتی برای ایجاد تعادل در بازار ارز اجرا شود. به گزارش «تعادل» کرباسیان وزیر اقتصاد از تشکیل کارگروه مشترکی با مشارکت مجلس و دولت خبر داد تا از اول صبح سه‌شنبه کار به صورت مشترک برای بررسی بازار ارز و پیگیری اقدامات لازم دنبال شود. اعضای کارگروه مجلس و نمایندگان دولت نیز تعیین شده‌اند.

محور نظرات مسوولان اقتصادی در این جلسه این بوده که نوسانات بازار ارز دلیل اقتصادی ندارد و باید کارگروهی در این زمینه دلایل و اقدامات لازم را مورد بررسی قرار دهد. سیف اعلام کرده ان‌شاءالله بازار ارز متعادل می‌شود و کرباسیان نیز تاکید کرده که التهابات بازار ارز دلیل اقتصادی ندارد.

کرباسیان: ناجا و بخش‌های امنیتی پاسخگوی التهابات بازار ارز باشند

کرباسیان بعد از نشست کمیسیون اقتصادی برای بررسی تحولات بازار ارز در پاسخ به این پرسش که آیا مافیای دلار باعث افزایش قیمت ارز شده است، گفت: باید بخش‌هایی مثل تیپ ناجا و امنیتی جوابگو باشند چون هیچ اتفاق خاصی در اقتصاد کشور رخ نداده که با این التهاب چند روزه روبه‌رو هستیم. باید از این لحاظ ریشه‌یابی کنیم. باید ناجا و بخش‌های امنیتی پاسخگوی التهابات چند روزه بازار ارز باشند. وی در ارزیابی از جلسه کمیسیون اقتصادی نیز گفت: جای تشکر از مجلس، کمیسیون اقتصادی و سایر نمایندگان برای این جلسه وجود دارد. آنها پیشنهاداتی دارند، دولت نیز پیشنهاداتی دارد، چون توافق نظر بر این است که قیمت فعلی ارز و التهابات چند روزه منطقی نیست و باید به یک کاهش قیمت و ثبات بازار برسیم که اقتصاد بتواند در اول سال بر اساس پیش‌بینی‌ها به کار خود ادامه دهد. همچنین ولی‌الله سیف بعد از جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس برای بررسی آخرین وضعیت بازار ارز در جمع خبرنگاران گفت: جلسه خوبی با اعضای کمیسیون اقتصادی در خدمت آقای کرباسیان وزیر اقتصاد داشتیم که بحث‌های خوبی انجام شد.  رییس کل بانک مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که بازار ارز در روزهای آینده به وضعیت باثبات و متعادل برسد. وی افزود: درباره موضوع ارز تفاهم اصولی وجود دارد البته باید جزئیات را در جلسات دیگر تکمیل کنیم. ادامه گزارش وضعیت بازار ارز را در صفحه 4 بخوانید.

  روحانی: همکاری ایران و روسیه باید تا امنیت کامل منطقه ادامه یابد

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه تهران و مسکو در مسیر روابط کاملاً راهبردی قرار دارند، اظهار کرد: روابط دوجانبه، منطقه‌یی و بین‌المللی ایران و روسیه در سال‌های اخیر در طول دهه‌های گذشته کاملا ممتاز بوده و امروز روابط بسیار صمیمانه و گسترده‌یی بین دو کشور برقرار شده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، روحانی در دیدار یاچسلاو والدین رییس دومای دولتی فدراسیون روسیه با اشاره به ۱۲بار ملاقات با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود طی سال‌های گذشته، گفت: هر بار که دیدار و مذاکره داشتیم، یک گام به سمت توسعه روزافزون و همه‌جانبه روابط پیش رفته‌ایم. روحانی برقراری روابط و همکاری‌های سه جانبه بین ایران و روسیه با برخی از کشورهای منطقه را اقدامی بسیار ارزشمند توصیف کرد و استفاده از ظرفیت‌های این نوع روابط را در راستای منافع ملت‌های منطقه مورد تاکید قرار داد و گفت: روابط و همکاری‌های نزدیک ایران و روسیه در خصوص سوریه و صلح و امنیت در منطقه بسیار تاثیرگذار بوده است و باید همچنان این همکاری‌ها را تا رسیدن به امنیت کامل در سوریه و منطقه ادامه دهیم. رییس‌جمهور اظهار داشت: تهران و مسکو در زمینه روابط بین‌المللی کاملا اشتراک نظر دارند،

 

ارسال نظر