اخبار

۱۳۹۷/۰۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۵۱۱

  وزیر اطلاعات: ارائه خوراک مسموم به جامعه خیانت است

وزیر اطلاعات تاکید کرد که رسانه‌ها باید در ارائه مطالب صحت را اصل قرار دهند. به گزارش ایلنا، سیدمحمود علوی در دیداری با اصحاب رسانه که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با تبریک سال نو و اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ابراز امیدواری کرد، این سال سالی سرشار از خیر و برکت و سراسر شور و نشاط و سرور برای همه ملت باشد.

وزیر اطلاعات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این دعوت و حضور در جمع فعالان رسانه قدردانی کرد و با اشاره به آیات و احادیث مرتبط با هدف خداوند از بعثت انبیای الهی و بنای کعبه برای مردم گفت: در اسلام حکومت نیز برای مردم شکل می‌گیرد و باید به واسطه آن حقوق مردم احقاق شود.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه حقوق الهی قابل بخشش است اما حق‌‌الناس طبق موازین شرع قابل اغماض و گذشت نیست و باید جبران شود، گفت: کرامت مردم که خمیر مایه انسانیت است باید حفظ شود. وزیر اطلاعات دروغ، تهمت، پرده‌‌‌‌دری و افشای سر دیگران را مخالف موازین شرع مبین اسلام دانست و تصریح کرد: راه موفقیت در دنیا و آخرت رعایت ارزش‌های اخلاقی است.

علوی پیامبر اعظم(ص) را سمبل اخلاق دانست که در طول 23سال امت اسلامی را به قدرت برتر جهان تبدیل کرد و خداوند ویژگی برتر آن حضرت را اخلاق نیکو معرفی کرد. وی با بیان اینکه فعالیت‌‌های رسانه‌یی باید در چارچوب اخلاق باشد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در سالیان اخیر اخلاق جامعه آسیب‌دیده است و رسانه‌ها در ترمیم آن باید پیشگام شوند. وزیر اطلاعات ارائه مسائل نادرست به جامعه را برای مردم سم مهلک دانست و ابراز داشت: رسانه‌ها باید در ارائه مطالب صحت را اصل قرار دهند، چراکه ارائه خوراک مسموم به جامعه خیانت است. علوی ادامه داد: مردم از نظر اسلام حق داشتن امنیت جانی، مالی و اقتصادی آبرو و حیثیت دارند و اگر رسانه‌یی به آبروی شخصی تعدی کرد باید از او دفاع کنیم و بهشت را به دست آوریم. وی اضافه کرد: بر اساس آموزه‌های دینی حتی به افراد کافر هم نباید ناسزا گفت، چراکه بد زبانی در جامعه گسترش می‌‌‌یابد. وزیر اطلاعات یادآور شد: اگر در جامعه احساس امنیت نباشد، خیر و برکتی نخواهد دید و این امنیت باید همراه با نشاط و سرور باشد. علوی افزود: جامعه ما نیازمند آرامشی فراتر از امنیت است و این امر در محترم شمردن حقوق یکدیگر محقق می‌شود و رسانه‌ها باید در جهت توسعه آرامش جامعه قلم بزنند تا فرهنگ ایمانی جامعه رشد یابد. وی آزار و اذیت از طریق رسانه‌ها را ممنوع دانست و بیان کرد: عقده‌‌‌گشایی در رسانه‌ها مضر است اما بیان عقیده برای جامعه مفید خواهد بود. علوی ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند پرچمدار خیزش الهی در جامعه باشند تا همگان شاهد برکات آن شوند.

  خلبان؛ مقصر سانحه هواپیمایی تهران- یاسوج

رییس کمیسیون عمران با اشاره به آخرین اطلاعات پرواز تهران- یاسوج که سال گذشته دچار سانحه شد، گفت: اکنون درحال بررسی زمینه‌ها و عواملی هستیم که موجب اشتباه خلبان در این پرواز شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمدرضا رضایی‌کوچی با بیان اینکه براساس اطلاعات جعبه سیاه، خلبان در این سانحه مقصر بوده است، افزود: برای اینکه روشن شود خلبان دچار اشتباه شده یا وی روند عادی و مراحل مختلف را طی کرده، خلبان به لحاظ جسمی و روحی آمادگی داشته یا خیر یا اینکه هواپیما آماده پرواز برای شرایط بحرانی بوده است، بررسی‌هایی درحال انجام است.

رضایی‌کوچی افزود: عوارض و زمینه‌های متعددی موجب اشتباه خلبان در سانحه هوایی تهران- یاسوج شده است. رییس کمیسیون عمران با بیان اینکه اطلاعات جعبه سیاه را کاملا مطالعه و مکالمات آن را گوش کردیم، بیان کرد: در لحظات آخر کمک خلبان به خلبان می‌گوید هوا خراب است و بهتر است بازگردیم اما متاسفانه خلبان به ادامه مسیر به سمت مقصد اصرار دارد و به دنبال آن ارتفاع هواپیما را کاهش داده و پایین‌تر از حد معمول می‌آید که این اقدام موجب برخورد هواپیما با کوه و بروز سانحه می‌شود.

 

 

ارسال نظر