جزئیات ثبت‌نام طرح ترافیک 97 اعلام شد

۱۳۹۷/۰۱/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۰۸۵

تعادل|

به گفته سردار محمدرضا مهماندار رییس پلیس راهور پایتخت، از امروز اجرای طرح ترافیک در تهران آغاز می‌شود، اما شهروندانی که دارای طرح ترافیک سال 96 هستند همچنان تا پایان فروردین امکان تردد در محدوده ترافیک را دارند. در همین حال، بنا به مصوبه شورای شهر تهران، ‌امکان ثبت‌نام برای طرح ترافیک سال 97 برای همه شهروندان تهرانی فراهم آمده است.

به این منظور، شهروندان تهرانی ابتدا باید به سامانه my.tehran.ir وارد شوند و نسبت به وارد کردن اطلاعات مندرج در کارت ملی، اطلاعات مربوط به خودرو مندرج در کارت ماشین یا سند مالکیت‌ خودرو و بارگذاری‌ تصویر کارت ملی، کارت ماشین یا سند مالکیت خودرو با حجم حداکثر 200 کیلوبایت اقدام کنند.

در گام بعدی پس از تکمیل ثبت‌نام در سامانه، امکان شارژ و استفاده از حساب شهروندی برای تردد در محدوده طرح ترافیک به وجود می‌آید و نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک شهر نیست. شهروندان در صورت درخواست استفاده از خدمات ویژه‌ تردد در محدوده طرح ترافیک باید پس از تکمیل مراحل ثبت‌نام با همراه داشتن اصل مدارک‌ برای فعال‌سازی خدمات ویژه‌ خود به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه کنند.

در گام دوم، شهروندان پس از ثبت‌نام در سامانه و شارژ حساب شهروندی خود در هر هفته‌ امکان رزرو‌ 3 روز برای تردد در محدوده طرح ترافیک را خواهند داشت. باتوجه به محدودیت ظرفیت‌ برای تردد در محدوده مذکور در هر روز باید تاییدیه‌ آنلاین‌ از سایت گرفته شود و در صورت ارائه مجوز از سوی سامانه تردد امکان‌پذیر است.

در پایان هر روز تردد شهروندان مجاز در محدوده بررسی و عوارض‌ قابل پرداخت پس از اعمال ضرایب قانونی محاسبه‌ شده و از حساب شهروندی هر فرد کسر می‌شود. در صورت شارژ نکردن حساب شهروندی جریمه ورود به محدوده طرح ترافیک برای خودرو اعمال و مبلغ عوارض تردد در صورت‌حساب بدهی مالک خودرو لحاظ می‌شود. بیماران خاص و معلولان جسمی-حرکتی نیاز است تصویر نامه یا کارت شناسایی‌ بیماران خاص یا معلولان از بهزیستی یا انجمن‌های مربوطه‌ که تاریخ اعتبار آن منقضی‌ نشده باشد را با حجم حداکثر

200 کیلوبایت‌ در سایت ارسال کنند و سپس با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک شهر با

در دست داشتن اصل مدرک، ثبت‌نام خود را نهایی کنند. خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عکاسان خبری نیز برای کسب مجوز تردد ویژه خود، تصویر معرفینامه کتبی از موسسه رسانه‌یی و همچنین گواهی اشتغال به کار مستمر خبرنگاری را در سایت مربوطه بارگذاری کرده و سپس با در دست داشتن اصل مدارک به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه کنند.

مدرک لازم برای تردد ویژه جانبازان 25درصد به بالا نیز تصویر کارت جانبازی یا نامه بنیاد جانبازان و ایثارگران که تاریخ آن منقضی نشده باشد و درصد جانبازی نیز در آن قید شده باشد، است که باید روی سایت بارگذاری و در مراجعه حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک شهر ارائه شود.

ساکنان محدوده طرح ترافیک نیز لازم است تصویر سند مالکیت یا اجاره‌نامه دارای کد رهگیری و برچسب هلوگرام را به همراه اطلاعات ملک از روی قبض عوارض نوسازی، روی سایت مربوطه بارگذاری کرده و با در دست داشتن اصل مدارک به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه کنند.

چگونگی محاسبه عوارض طرح ترافیک جدید

مصطفی قنبرنژاد مدیر واحد صدور آرم سازمان ترافیک شهرداری تهران با تشریح جزئیات نرخ عوارض وسایل نقلیه تردد در محدوده طرح ترافیک براساس شاخص زمانی و آلایندگی گفت: اگر وسیله نقلیه‌یی چند بار توسط دوربین‌ها در یک روز مشاهده شود، نخستین ورود و آخرین خروج ملاک محاسبه خواهد بود و دقت داشته باشید که ضریب زمانی و ضریب آلایندگی در این نوع خودروها ملاک تعیین عوارض خواهد بود.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه اگر خودرویی ورودش بعد از ساعت 10 صبح و خروجش قبل از ساعت 16 ثبت شود، در صورتی که دارای معاینه فنی برتر باشد عوارضش برای آن روز 13 هزار و 400تومان خواهد بود. اما اگر خودرویی ورودش بعد از ساعت 10 و خروجش قبل از ساعت 16 ثبت شده باشد اما دارای معاینه فنی عادی باشد، عوارض یک روز تردد برای این خودرو 16 هزار و 800 تومان خواهد بود.

قنبرنژاد با بیان اینکه اگر ورود خودرویی به داخل محدوده طرح ترافیک قبل از ساعت 10 و خروجش قبل از ساعت 16 باشد اگر دارای معاینه فنی برتر باشد عوارضش 19 هزار و 200 تومان خواهد بود و اگر دارای معاینه فنی عادی باشد نرخ عوارض برای این خودرو 24 هزار تومان خواهد بود.

وی با بیان اینکه اگر ورود خودرویی قبل از ساعت 10 و خروج آن نیز بعد از ساعت 16 باشد اگر این خودرو معاینه فنی برتر داشته باشد نرخ عوارض 28هزار و 800 تومان خواهد بود اما اگر این خودرو با این شرایط دارای معاینه فنی عادی باشد 36هزار تومان عوارض برای آن محاسبه می‌شود. مدیرکل واحد صدور آرم شهرداری تهران با بیان اینکه اگر ورود خودرویی به محدوده طرح ترافیک بعد از ساعت 10 باشد و خروج آن نیز بعد از ساعت 16 باشد در صورتی که این خودرو معاینه فنی برتر داشته باشد نرخ عوارض برای آن 19 هزار و 200تومان و در صورتی که معاینه فنی عادی داشته باشد نرخ عوارض 24 هزار تومان خواهد بود.

به گفته وی، اگر وسیله نقلیه‌یی یک‌بار توسط دوربین‌ها در یک روز مشاهده شود اگر ورودش قبل از ساعت 10 باشد و دارای معاینه فنی برتر باشد نرخ 19هزار و 200 تومان برای این خودرو در نظر گرفته می‌شود اما اگر دارای معاینه فنی عادی باشد عوارض آن 24 هزار تومان محاسبه خواهد شد.

همچنین اگر وسیله نقلیه‌یی یک‌بار توسط دوربین‌ها در یک روز مشاهده شود اگر ترددش بعد از ساعت 10 و قبل از ساعت 16 نیز از محدوده خارج شود در صورتی که معاینه فنی برتر داشته باشد عوارض آن 13هزار و 400 و اگر دارای معاینه فنی عادی باشد 16هزار و 800 تومان محاسبه می‌شود.

قنبرنژاد با بیان اینکه اگر وسیله نقلیه‌یی بعد از ساعت 16 یک‌بار توسط دوربین‌ها در یک روز مشاهده شود در صورتی که معاینه فنی برتر داشته باشد نرخ عوارضش 19 هزار و 200 تومان خواهد بود و در صورتی که معاینه فنی عادی داشته باشد نرخ عوارض آن 24 هزار تومان خواهد بود، گفت: دقت داشته باشید که طرح ترافیک پایتخت از ساعت

30:‌6 صبح لغایت 19 جز روزهای پنج‌شنبه و تعطیلات رسمی در محدوده طرح ترافیک اجرا می‌شود و میزان پرداخت عوارض در محدوده طرح ترافیک در سال 97 نیز مصوبه شورای شهر تهران را دارد.

 

ارسال نظر