در خصوص طرح ترافیک ۹۷

۱۳۹۶/۱۲/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۲۲۲

 

 درحالی که برخی خبرگزاری‌ها، خبر تایید طرح ترافیک سال 97 را از زبان فرماندار تهران روی خروجی‌های خود مخابره کرده‌اند اما معاون فرماندار این خبر را تکذیب کرده است.  به گزارش تسنیم، عیسی فرهادی فرماندار تهران از تایید طرح ترافیک ۹۷ در فرمانداری تهران خبر داد و گفت: طرح جدید که اصلاح شده از ابتدای سال اجرایی می‌شود.  به گفته عیسی فرهادی طرح ترافیک 97 چندی قبل در کمیته انطباق فرمانداری تهران مورد بررسی قرار گرفت و 5 ایراد برای آن اعمال و به شورای شهر تهران بازگردانده شد. شورای شهر تهران نیز هفته گذشته این ایرادات کمیته انطباق فرمانداری تهران را مورد بحث و بررسی قرار داد که در نهایت تمامی 5 ایراد اصلاح شد.  این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که غلامحسین آرام، معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران در این باره گفت: این طرح ۱۷ اسفند در کمیته انطباق فرمانداری بررسی می‌شود.

به گزارش مهر، غلامحسین آرام با رد اخباری درخصوص تایید اصلاحات طرح جدید ترافیک در فرمانداری گفت: اصلاحیه طرح جدید ترافیک که در صحن شورای شهر تهران به تصویب رسید به فرمانداری رسیده و ۱۷ اسفند در جلسه کمیته انطباق بررسی می‌شود. برخی ایرادات گرفته شده درخصوص طرح ترافیک جدید برطرف شده و فقط ۲نکته باقی مانده بود که برای رفع آنها قول مساعد داده شده است.  آرام خاطرنشان کرد: طبق قانون فرمانداری تهران تا ۱۸ اسفند فرصت دارد که نظر نهایی خود را در مورد این طرح اعلام کند.  از سوی دیگر محمد قانبیلی، عضو هیات تطبیق مصوبات شورای شهر نیز در گفت‌وگو با فارس از تصویب طرح جدید ترافیک تهران در فرمانداری خبر داده است.  به گفته قانبیلی، طرح ترافیک جدید با اصلاحات برای اجر به شهرداری ابلاغ می‌شود. شهرداری اگر امکانات را داشته باشد از 15فروردین می‌تواند این طرح را اجرا کند اما در صورتی که زیرساخت‌ها آماده نباشد بستگی به نظر خود شهرداری دارد. عضو هیات تطبیق مصوبات شورای شهر با بیان اینکه طرح مصوب و اجرایی می‌شود، گفت: شهرداری مکلف به اجرای آن است اما زمانش در دست آنهاست و به شهرداری برمی‌گردد. از 5 موردی که هیات ایراد گرفته بود 3مورد را اصلاح کرده بودند و روی 2مورد دیگر اصرار نکردند.  قانبیلی درخصوص الباقی ایردات هیات تطبیق گفت: به نظر می‌رسید، می‌خواهند روی دو مورد باقی در مصوبه خود اصرار کنند اما از آنجا که در متن نیاورده بودند این طور تلقی می‌شود که نظر هیات تطبیق را پذیرفته‌اند.

آیین نامه فروردین تدوین می‌شود

محمد علیخانی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز در این باره گفت: آیین‌نامه مجوز طرح ترافیک فروردین تدوین و در اردیبهشت اجرا می‌شود.  به گزارش تسنیم، علیخانی اظهار کرد: آیین‌نامه مجوز طرح ترافیک در فروردین ماه تدوین و در اردیبهشت اجرا می‌شود. دستورالعمل و آیین‌نامه این طرح در کمیسیون عمران و حمل و نقل تهیه و آماده خواهد شد و شهرداری موظف است طبق این دستورالعمل اقدام کند. شهرداری موظف است از محل سهمیه طرح ترافیک که 3درصد است آن را به موارد خاص اختصاص دهد. دیگر برای این طرح به صورت سالانه از افراد متقاضی پول دریافت نمی‌شود و متقاضیان باید روزانه نسبت به پرداخت تعرفه ترافیک برای ورود به طرح اقدام کنند.

 

نصب دوربین در خروجی‌های طرح

در تحولی دیگر، رییس پلیس تهران با اعلام نصب دوربین‌های جدید در سطح شهر گفت: آماده اجرای طرح ترافیک جدید از ابتدای سال آینده هستیم.  سردار حسین رحیمی‌مهر با اشاره به طرح جدید ترافیک گفت: در جلسه‌یی که دو روز پیش با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران داشتیم به من اعلام شد که دوربین‌های جدید در خروجی‌های منطقه طرح نیز مانند ورودی‌ها نصب شده ولی هنوز به پلیس تحویل داده نشده است.  وی ادامه داد: پلیس آمادگی کامل دارد پس از تحویل این دوربین‌ها و تست اولیه طرح ترافیک جدید را از ابتدای سال ۹۷ اجرایی کند. حتما پیش از اجرای طرح، اطلاع‌رسانی کامل درخصوص زمان اجرا انجام می‌شود.

 

ارسال نظر