وزیر اقتصاد: مشکلی از لحاظ تبادلات بانکی با هند نداریم

۱۳۹۶/۱۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۰۲۰

مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد در تشریح دستاوردهای سفر رییس‌جمهوری و هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی همراه ایشان به هند گفت: برنامه‌های سفر روز جمعه بیشتر جنبه فرهنگی داشت و با ایرانیان مقیم حیدرآباد، مردم، علما و دانشمندان حیدرآبادی دیدار داشتیم. در زمینه اقتصادی نیز امروز (شنبه) سند همکاری‌هایی به امضا خواهد رسید. از چند ماه گذشته مذاکراتی در این زمینه داشته‌ایم و تفاهمات و یادداشت تفاهمات و نامه‌هایی در این زمینه نهایی شده است و به امضا خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ۱۵ سند همکاری در بخش‌های مختلف میان ایران و هند روز شنبه در دهلی‌نو به امضا می‌رسد، به پایگاه اطلاع‌رسانی دولت گفت: این سندها در زمینه اقتصادی، فرهنگی، کشاورزی، محیط زیست، راه و راه‌آهن و حوزه‌های دیگر موردعلاقه دو کشور است.

کرباسیان گفت: یکی از مهم‌ترین سندهای همکاری که میان مقامات دو کشور امضا می‌شود، درباره بند چابهار و بحث ترانزیت از بندر است که می‌تواند هند را به آسیای مرکزی متصل کند.

وزیر اقتصاد در ادامه درخصوص وضعیت مبادلات بانکی ایران و هند نیز گفت: هند یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان نفت و محصولات پتروشیمی از ایران است و صادرات به این کشور نیز به خوبی ادامه دارد و در حال حاضر مشکلی در زمینه بانکی و مالی با این کشور نداریم.

کرباسیان تاکید کرد اندک مسائل جزئی درخصوص تبادلات بانکی میان دو کشور نیز در این سفر مورد بررسی قرار گرفته و ان‌شاءالله حل و فصل می‌شود.

 

 

ارسال نظر