تکرار اتهامات ترامپ علیه تجارت جهانی

۱۳۹۶/۱۱/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۷۰۷

رییس‌جمهوری امریکا می‌گوید: در یک‌سال ریاستش 84 رکورد اقتصادی شکسته شده و بهترین زمان سرمایه‌گذاری است. او با ذکر این نکته که دیگر چشمانمان را روی تجارت ناعادلانه جهانی نمی‌بندیم افزود: از این‌رو درهای کشورمان برای سرمایه‌گذاران باز است. به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ روز جمعه در مجمع جهانی اقتصاد که در شهر داووس سوییس برگزار شده است، افزود: امریکا امیدوار است که در آینده همه کامیاب باشند و هرکودک بتواند عاری از خشونت و ترس رشد کند.

وی ادامه داد: ما کارهای خارق‌العاده‌یی انجام دادیم، جوامع فراموش شده را احیا کردیم و باید امریکایی‌ها به رویاهایشان دست یابند. پس از سال‌ها رکود امریکا رشد اقتصادی قوی را دنبال می‌کند و 7تریلیون دلار به ثروتش اضافه شده است. رییس‌جمهوری امریکا اضافه کرد: اعتماد شرکت‌ها در بالاترین سطح دهه‌های اخیر بوده است و ما 2.4میلیون شغل ایجاد کردیم. میزان تقاضا برای بیمه‌های بیکاری هم در بین آفریقایی‌تبارها و هم امریکای لاتین‌تبارها در کمترین حد است.  ترامپ اظهار کرد: بهترین موقع برای رونق و رشد است و درهای امریکا برای سرمایه‌گذاری باز است. اقتصاد امریکا به مراتب بزرگ‌ترین اقتصاد در جهان است. ما مالیات را برای طبقه متوسط و اماکن کسب و کار خرد کاهش دادیم.

وی با بیان اینکه شرکت اپل گفته است که 245 میلیارد دلار از سودی که در خارج از امریکا کرده است را به کشور برگرداند، گفت: اپل می‌خواهد 350 میلیارد دلار در پنج سال آینده سرمایه‌گذاری کند. الان زمان ایده‌آلی برای سرمایه‌گذاری در امریکا است.

رییس‌جمهوری امریکا با یادآوری اینکه بیشترین کاهش مقررات را در تاریخ امریکا انجام داده است، افزود: وعده می‌دهم با تصویب هر مقررات جدید، دو مقرره اضافی را حذف کنم. ما 22 مورد مقررات سنگین را از بین بردیم و اماکن کسب و کارمان را از بند مقررات آزاد می‌کنیم.  ترامپ تاکید کرد: امریکا محل کسب و کار است. به امریکا بیایید تا بتوانید چیزی را اختراع و ابداع کنید. من همیشه امریکا را در تقدم قرار می‌دهم اما به معنای انزوای امریکا نیست. رشد امریکا رشد جهان است.

وی با بیان اینکه امریکا به دنبال تجارت منصفانه با جهان است، تصریح کرد: تجارت غیرمنصفانه به جهان خدشه وارد می‌آورد. از منافع کشور، کارگران و شرکت‌هایمان همیشه حفظ و حراست خواهم کرد. می‌توانیم نظامی ایجاد کنیم که برای همه جهان و امریکا کارساز باشد.

رییس‌جمهوری امریکا اضافه کرد دولت من همچنین اقدام سریعی در مسیرهای دیگر انجام می‌دهد تا استقلال امریکا را اعاده کند. ما محدودیت‌ها را در تولید انرژی کنار می‌گذاریم، هیچ کشوری نباید توسط یک تامین‌کننده انرژی به گروگان گرفته شود.  ترامپ باردیگر به مساله اقتصاد امریکا اشاره کرد و درباره نظام مهاجرتی خود گفت: ما سیستم مهاجرتی خود را به خاطر امنیت ملی و امنیت اقتصادی ادامه می‌دهیم. امریکا یک اقتصاد پویا و مدرن دارد اما نظام مهاجرتی ما مربوط به گذشته است و باید نظام مهاجرت‌های زنجیره‌یی خانوادگی را به مهاجرت شایستگی تغییر دهیم.

 

 

ارسال نظر