جزئیات بارگیری و سفر سانچی به کره‌جنوبی

۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۰۲۲

 

 مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان اینکه نفتکش «حسنا» روز دوشنبه (دیروز) آماده ارسال محموله جدید میعانات گازی به کره‌جنوبی شد، گفت: سانچی چهل و هشتمین نفتکش با محموله میعانات گازی بود که از ابتدای سال 96 عازم کره‌جنوبی می‌شد.

به گزارش شرکت ملی نفت ایران، سید پیروز موسوی با تشریح فرآیند ارسال میعانات گازی به وسیله این نفتکش به کره‌جنوبی گفت: 23 آذرماه نفتکش سانچی در بندر عسلویه پهلودهی شد و از سوی شرکت پایانه‌های نفتی به SPM (گوی شناور بارگیری نفتکش در دریا) بسته شد تا با محموله‌یی به میزان 964هزار بشکه میعانات به مقصد بندر «دایسان» کره‌جنوبی حرکت کند.

وی ادامه داد: پس از 48 ساعت در تاریخ 25 آذرماه عملیات بارگیری تکمیل و اسناد بارگیری تحویل نفتکش شد و از آنجا که نوع این قرارداد فوب (FOB) است، بار در مبدا تحویل خریدار شد و از آن پس، دیگر مسوولیت محموله بر عهده خریدار است.  موسوی به حرکت سانچی در تاریخ 25 آذرماه اشاره کرد و گفت: سانچی به سمت مقصد بندر «دایسان» کره‌جنوبی با محموله‌یی به میزان دقیق 964هزار بشکه میعانات گازی حرکت کرد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفت ایران با بیان اینکه قرارداد فروش میعانات به کره‌جنوبی به صورت بلندمدت است، گفت: این‌طور نیست که یک محموله به کره‌جنوبی ارسال شود و ما منتظر خرید بعدی باشیم (تک محموله)، بلکه این قرارداد به صورت بلندمدت است و دایما محموله‌هایی به سمت کره‌جنوبی ارسال می‌شود و هر ماه بین 5تا 7محموله این مسیر را می‌پیمایند.

وی با بیان اینکه دو شرکت کره‌جنوبی مسوول خرید این محموله‌ها هستند، گفت: قرارداد بلندمدت با این دو خریدار امضا شده و از ابتدای سال تا تاریخ 25 دی‌ماه از بندر عسلویه 126فروند نفتکش میعانات گازی بارگیری کرده‌اند که از این تعداد 53فروند عازم کره‌جنوبی شده‌اند.

موسوی افزود: نفتکش سانچی، چهل و هشتمین نفتکش با محموله میعانات گازی بوده است که به مقصد کره‌جنوبی حرکت کرده و پس از آن 5 محموله دیگر نیز در مسیر هستند.

 

ارسال نظر