ملاحظات مجلس در بررسی قیمت بنزین

۱۳۹۶/۱۰/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۳۹۶

 سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس با لحاظ تاثیرات محاسباتی و روانی رشد قیمت بنزین در بازار درخصوص نرخ بنزین تصمیم می‌گیرند.

محمدمهدی مفتح درباره افزایش قیمت حامل‌های انرژی لایحه بودجه سال 97 گفت: افزایش قیمت بنزین علاوه بر اینکه تاثیرات محاسباتی در رشد سطح عمومی قیمت کالاها دارد براساس تجربه سنوات گذشته تاثیرات روانی نیز روی گرانی نرخ کالاها و خدمات دارد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درباره افزایش قیمت حامل‌های انرژی و متناسب شدن نرخ‌ها با قیمت فوب خلیج فارس باید توجه داشت این موضوع به نرخ ارز در کشور نیز ارتباط دارد چراکه قیمت ارز روند افزایشی را طی کرده و به طور مثال شاید قیمت دلاری بنزین در سطح بین‌المللی خیلی نوسان نداشته است.

مفتح در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد: با توجه به اینکه ارزش ریال در سال‌های گذشته درحال تضعیف بوده بنابراین باید این موضوع را در متناسب شدن قیمت حامل‌های انرژی با نرخ فوب خلیج فارس لحاظ کرد.

نماینده تویسرکان در مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان مجلس به تاثیرات محاسباتی و روانی رشد قیمت بنزین در بازار توجه دارند بنابراین در نهایت تصمیم به نحوی اتخاذ خواهد شد که نگرانی برای مردم نداشته باشد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: براساس ضوابط دولت و بانک مرکزی موظف است که قیمت دلار را به همان اندازه که به فروش می‌رساند در دفاتر ثبت کند بنابراین از بابت اینکه امکان دارد قیمت تعیین شده برای دلار در بودجه در زمان تصویب با قیمت بازار فرق داشته باشد، خسارتی متوجه بودجه نمی‌شود و اگر درآمدی از این موضوع حاصل شود، می‌تواند جایگزین درآمدهای تحقق نیافته دولت شود.

 

ارسال نظر