حمایت از فلسطین را تایید می‌کنیم ولی کمک نظامی به یمن دروغ است

۱۳۹۶/۰۹/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۰۳۸

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ ابایی ندارد که بگوید از فلسطین حمایت مالی، سیاسی و نظامی می‌کند ولی ادعای کمک نظامی ایران به یمن دروغ است.

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی روز گذشته در نشست تروییکا رییسان مجالس اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی افزود: ما اگر نیرو و انرژی داشته باشیم برای فلسطین به کار می‌بریم زیرا راه نجات فلسطین در همین است.  لاریجانی تاکید کرد: ما ابایی نداریم که بگوییم به فلسطین حمایت مالی، سیاسی و نظامی می‌کنیم و آن را حرکتی اصیل می‌دانیم.  وی در مورد برخی ادعاها مبنی بر کمک موشکی ایران به یمن گفت: ما کشوری نیستیم که اگر به کسی کمک نظامی کنیم، نگوییم. ما به فلسطین کمک نظامی می‌کنیم ولی به یمن کمک نظامی نداشتیم و آن را دروغ می‌دانیم.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: موشک‌های یمنی‌ها برای خودشان است و برخی کشورها با این ادعاها نمی‌توانند کاری کنند.  لاریجانی افزود: امریکا اگر دنبال مساله‌سازی در منطقه است به دنبال راه دیگری باشد؛ این کارها فایده ندارد.

وی گفت: در سال‌های اخیر زاد و ولد تروریسم از لحاظ کمی و کیفی رشد بسیاری داشته حال آنکه بدون حمایت کشورهایی چون امریکا و برخی کشورهای منطقه که به اشتباه با دشمنان همراه شدند، این میزان رشد امکان‌پذیر نبود.

رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وزیر دفاع عراق به کشور ایران سفر کرد در واقع زمانی که داعش برخی از مناطق عراق را تصرف کرده بود، وی از تجهیزات نظامی 27میلیارد دلاری داعش خبر داد که قطعا این میزان تجهیزات بدون حمایت امریکایی‌ها ممکن نبود.

لاریجانی اضافه کرد: در زمان انتخابات یکی از کاندیداها به طور شفاف از نقش امریکا در به وجود آوردن داعش سخن گفت. البته بنا به اطلاعات موثق ما بر این موضوع واقف بودیم همان‌گونه که در گذشته به کمک آنها طالبان به وجود آمد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه داعش برای ایجاد درگیری و اختلاف بین کشورهای اسلامی به وجود آمد، گفت: در سوریه نفوذ کردند و در سال‌های نخست به بهانه عدم وجود دموکراسی درگیری‌هایی را ایجاد کردند اما در عراق نیز با وجود وجود حکومت دموکرات، دست به این اقدامات زدند.  لاریجانی ادامه داد: نقطه مشترک اقدام تروریست‌ها با کمک امریکا ایجاد آشفتگی در منطقه بود چنانچه اسراییل در کنفرانسی که اخیرا داشت، اعلام کرده بود ما بهترین شرایط را داریم چراکه کشورهای اسلامی دیگر درگیر تروریسم هستند؛ از این رو با شکست داعش باید به جبهه النصره کمک کنیم تا به جنایات خود ادامه دهد.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اسراییل و تروریسم دو روی یک سکه هستند و یک هدف را دنبال می‌کنند، عراق و سوریه و نظامیان آنها توانستند ضربه جدی به داعش و تروریسم وارد کنند که البته هنوز کار تروریسم خاتمه نیافته است.

لاریجانی تصریح کرد: بعد از آن صهیونیست‌ها ماجرای کردستان عراق را ایجاد کردند و بعد از حل آن، مساله انتقال سفارت امریکا از تل آویو به قدس مطرح شد لذا آنها به دنبال سوءاستفاده از فضای آشفته منطقه هستند تا رژیم صهیونیستی را یک گام به جلو برده و آرمان‌های فلسطینی را دچار فراموشی کنند.  رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی‌ها تصور کردند اگر از جرگه کشورهای اسلامی جدا شوند، موفق خواهند بود که اشتباه می‌کردند لذا نباید از پهنه همکاری‌های مشترک برای نجات فلسطین خارج شویم چراکه ترامپ با ایجاد دشمنی‌های تصنعی میزان زیادی از اموال مسلمانان را گرفت و به جای حمایت، این اقدام منحوس را انجام داد که دهن‌کجی به ملت‌های اسلامی است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی باید هوشیار باشند چراکه امریکا می‌خواهد کشورهای اسلامی را کم وزن نشان دهد؛ از این رو باید غیرت اسلامی و عربی به کار گرفته شود تا امریکا این جرات را نکند.  رییس قوه مقننه افزود: تصوری که امریکایی‌ها از رژیم صهیونیستی دارند این است که سر و صدای عالم اسلام را بعد از مدتی خاموش خواهد کرد اما ایالات متحده باید متوجه باشد، نمی‌توانند به عنوان یک کشور شرور در منطقه با آرمان‌های فلسطین بازی کنند چراکه ظرفیت کشورهای اسلامی بسیار زیاد است.  لاریجانی در ادامه با بیان اینکه اتحادیه بین‌المجالس اسلامی باید در برابر رفتار خطای امریکا اقدام موثر انجام دهد، گفت: باید قبول کنیم مذاکرات سازش در چند دهه اخیر نتیجه‌یی جز عقب‌نشینی فلسطینی‌ها نداشته و اسراییل به تعهدات خود عمل نکرده و به شهرک‌سازی در کرانه باختری ادامه داده است.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رژیم صهیونیستی جنگ 33روزه لبنان را راه انداخت و بعد از شکست به واسطه مقاومت لبنان جنگ 22روزه غزه را راه انداخت و بعد از شکست در آن جنگ 8 روزه و 50 روزه را راه انداخت که موفق نشد.  لاریجانی یادآور شد: نقطه آسیب‌پذیر رژیم صهیونیستی آنجااست که نیروهای فلسطینی مقاومت کنند و راهی غیر از این نیست. همچنین پارلمان‌ها باید فلسطین را مورد تایید قرار داده و پایتخت آن را یعنی قدس به رسمیت بشناسد ضمن اینکه باید کشورهای عضو اتحادیه روابط خود را با رژیم صهیونیستی تعلیق کنند.  رییس قوه مقنننه ادامه داد: وظیفه اسلامی و انسانی خود می‌دانیم تا از فلسطین حمایت کنیم و ترامپ باید متوجه شود، کشورهای اسلامی را نمی‌تواند چپاول کند و بعد دعوای تصنعی راه بیندازد تا موضوع فلسطین فراموش شود.

رییس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: حرف‌های ناصوابی علیه ایران زده می‌شود که تصور بلاوجه ایجاد می‌شود که ایران به دنبال امپراتوری است اما این صحیح نیست و ما به دنبال جدال با کشورها نیستیم و معتقدیم باید کشورهای اسلامی مستقل و با عزت باشند و روابط تجاری میان آنها برقرار باشد. لاریجانی گفت: در حادثه عراق و سوریه ما به دعوت دولت این کشورها به آنها کمک کردیم و بعد نیروهای مسلح آنها موفق به ضربه زدن به داعش شدند اما بعد پشت سر ایران برخی کشورها می‌گویند ما به دنبال نفوذ هستیم اما اینگونه نیست ما صرفا به دنبال دوستی با وجدان هستیم.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه برخی با احساس غرور در منطقه اموالی را بگیرند و بعد به ملت‌های مسلمان از سر اشتباه توهین کنند همانند معاهده‌یی است که توسط 1+5 امضا شد و بعد گفتند دنبال اقدام دیگری هستند. این افراد باید بدانند جمهوری اسلامی در برابر این اقدامات ایستادگی می‌کند اما با تمام اقدامات صلح‌آمیز همکاری خواهد کرد.

 

 

ارسال نظر