شکایت به شورای امنیت برای لغو تصمیم امریکا در مورد قدس

۱۳۹۶/۰۹/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۸۰۶

 رییس‌جمهور ترکیه گفت برای لغو تصمیم امریکا درباره قدس، ابتدا به شورای امنیت سپس به اجلاس عمومی سازمان ملل شکایت می‌کنند.

به گزارش فارس «رجب طیب اردوغان» رییس‌جمهور ترکیه روز گذشته اعلام کرد که به زودی فرآیند لازم برای لغو تصمیم امریکا درباره قدس را در سازمان ملل آغاز می‌کنند.

اردوغان طی سخنرانی تلویزیونی از استانبول برای تظاهرات‌کنندگان ترکیه‌یی علیه رژیم صهیونیستی و امریکا در قونیه گفت:«ما به عنوان کشورهای اسلامی، اعتبارات جدیدی را برای حمایت از مردم فلسطین اختصاص خواهیم داد.»

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی همچنین افزود: «ابتدا موضوع را به شورای امنیت می‌بریم. اگر از وتو استفاده شد، آنگاه دوباره به اجلاس عمومی بازمی‌گردیم تا تصمیم امریکا را لغو کنیم.»

رییس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه هم‌اکنون 137کشور، دولت فلسطین را به رسمیت می‌شناسند، گفت برای بیشتر شدن این تعداد، طرح‌هایی را آغاز خواهند کرد.

«دونالد ترامپ» رییس‌جمهور امریکا ضمن به رسمیت شناختن قدس به پایتختی اسراییل، دستور انتقال سفارتخانه امریکا از تل‌آویو به قدس را امضا کرد.

«اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» ضمن دعوت به تظاهرات در سراسر فلسطین اشغالی، جمعه را آغاز انتفاضه چهارم و روز خشم اعلام کرد.

همچنین در اقدامی کم‌سابقه 14عضو شورای امنیت سازمان ملل ازجمله انگلیس، فرانسه و روسیه ضمن انتقاد شدید از اعلام شدن قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی توسط امریکا گفتند، سفارتخانه‌هایشان را از تل‌آویو منتقل نمی‌کنند.

 

ارسال نظر