ظریف: مانعی در توسعه تعامل ایران و ارمنستان وجود ندارد

۱۳۹۶/۰۹/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۸۴۷

وزیر امور خارجه گفت: روابط دو کشور ایران و ارمنستان بسیار نزدیک و رو به رشد است و مانعی  بر سر راه توسعه تعاملات وجود ندارد.  به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف روز گذشته در نشست مشترک اقتصادی میان ایران و ارمنستان افزود: سابقه مراودات ایرانیان و ارامنه به قرن‌های گذشته برمی‌گردد. ما بسیار خوشوقتیم که بسیاری از ارامنه در کشور ما به‌سر می‌برند و شهروندان بسیار خوبی در حوزه‌های اقتصادی و دفاع از وطن هستند.

وی با بیان اینکه مانعی در توسعه تعاملات ایران و ارمنستان وجود ندارد، ادامه داد: کار اصلی برای پیشبرد اقتصادی میان دو کشور بخش خصوصی است که موتور محرکه است.

وزیر امور خارجه به همکاری‌ها در حوزه‌های علمی، صنعتی کشاورزی و دیگر حوزه‌ها اشاره کرد و گفت: به‌طور مثال مولد‌های برق که در ایران تولید می‌شوند با بهترین تولیدات جهانی در این عرصه رقابت می‌کنند و همکاران من در بخش خصوصی می‌توانند در این حوزه‌ها در ارمنستان حضور و مشارکت داشته باشند.

ظریف افزود: حوزه انرژی از دیگر بخش‌های مهم همکاری دو کشور است که باید از ظرفیت مناطق آزاد دو کشور هم به نحو شایسته‌یی بهره ببریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مذاکرات ایران و اتحادیه اوراسیا به اتمام کار خود رسیده است و در آنجا هم حوزه‌های همکاری خوبی داریم، اظهار کرد: ما باید در دولت‌های دو طرف بستر‌سازی کنیم و بخش‌های خصوصی ما هم آن بستر‌ها را رشد و گسترش دهند.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: چنانچه موانع و مشکلاتی بر سر راه همکاری‌های بخش خصوصی باشد من و همتای خوبم آقای نعلبندیان این امکان را داریم که مشکلات را حل کنیم.

 

 

ارسال نظر