ایران در آزمون برجام سربلند است

۱۳۹۶/۰۵/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۷۲۷

 

رییس گروه دوستی پارلمانی انگلیس و ایران با اشاره به موفقیت ایران در اجرای برجام گفت: ایران در آزمون برجام سربلند بوده در حالی که امریکایی‌ها موفق نبوده‌اند.

ریچارد بیکن در گفت‌وگو با خانه‌ملت در خصوص دیدگاه انگلیس نسبت به توافقنامه برجام گفت: انگلیس نگاه خیلی مثبتی نسبت به توافق هسته‌یی دارد و آن را موثر می‌داند و البته ما نیز به دنبال منافع خود در این توافقنامه هستیم اما برای رسیدن به آن به تعهدات خود در قبال مفاد آن به عنوان یکی از کشورهای 1+5 عمل می‌کنیم.

رییس گروه دوستی پارلمانی انگلیس و ایران در ادامه با بیان اینکه روحانی در دوره پیشین ریاست‌جمهوری خود به علت دارا بودن اراده باعث شد مذاکرات به نتیجه برسد، عنوان کرد: با تصویب برجام زبان مشترکی میان ایران و دنیا برقرار شد و از آنجایی که تصویب برجام یکی از موفقیت‌های وی بوده از انتخاب مجدد به عنوان رییس‌جمهور خرسندیم.

وی در ادامه با بیان اینکه گروه دوستی پارلمانی انگلیس برای ارتباط با ایران مشتاق است، تصریح کرد: قصد داریم دیدارها را بیشتر کنیم تا سطح روابط افزایش یابد همچنین قصد داریم در آینده سفری در قالب پارلمان انگلیس به ایران داشته باشیم.

بیکن در ادامه با بیان اینکه قصد داریم بعد از برجام منابع مالی به سمت ایران کشیده شده و در این کشور سرمایه‌گذاری صورت گیرد، ابراز داشت: تحریم‌های زیاد باعث از بین رفتن نتیجه مذاکرات شده و موقعیت آن را سخت می‌کند، این تحریم‌ها در حالی است که عملکرد ایران در قبال برجام بارها امتحان شده که موفق بود‌ه‌ است اما امریکایی‌ها در این خصوص موفق نبوده‌اند در حالی که در امریکا بیش از 3 میلیون نفر ایرانی زندگی می‌کند.

رییس گروه دوستی پارلمانی انگلیس و ایران در پایان با تاکید بر اینکه رفتار ایران نسبت به برجام دوستانه بود اما رفتار امریکا چندان دوستانه نبوده است، خاطرنشان کرد: واشنگتن سیاست بدی در قبال ایران پیش گرفته است که باید آن را تغییر دهد.

 

 

ارسال نظر