تشکیل دولت قوی برای عبور از چالش‌ها

۱۳۹۶/۰۵/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۹۰۸

گروه ایران|

در روزهایی که گروه‌های دلواپس و چهره‌های اصلی جریان مخالف دولت، به بهانه تحریم‌های جدید امریکا علیه کشورمان فرصتی به دست آوردند تا در آتش انتقاد از دستاوردهای دولت بدمند، معاون اول رییس‌جمهوری در نشست مشترک اعضای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با دفاع از دستاوردهای دولت به این نکته اشاره کرد که از ابتدای تشکیل دولت تدبیر و امید هر زمان که امریکا حرکت تهدیدآمیزی علیه کشورمان داشته، دولت به بهترین نحو به این امر پاسخ داده است و این‌بار هم در مقابل زیاده‌خواهی‌های امریکایی‌ها رفتار مناسب را صورت خواهد داد.

 جهانگیری با تاکید بر اینکه ایران در برابر حرکت‌های تهدیدآمیز نه‌تنها عقب‌نشینی نکرده است بلکه اقدامی تندتر یا متناسب با آن انجام می‌دهد، گفت: امریکا تلاش دارد فضای ایران را برای کار و فعالیت پرریسک و نامطمئن نشان دهد و به فعالان اقتصادی و دولت‌ها بگوید با این کشور کار نکنید و تحریم‌های بزرگی در راه است.

معاون اول رییس‌جمهوری در بخش دیگری از صحبت‌هایش به اهمیت اقتصاد مقاومتی برای عبور از چالش پیش روی کشور اشاره و از جماعتی سخن گفت که باوجود اینکه ظاهرا اعلام می‌کنند که با اقتصاد مقاومتی موافقند، اما در مسیر برنامه‌ریزی‌های دولت برای تحقق ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی سنگ‌اندازی می‌کنند و دنبال یقه‌گیری از دولت هستند. گروهی که بدون توجه به منافع ملی کشور، برای تخریب دولت از هر وسیله‌یی استفاده می‌کنند. جهانگیری، رییس‌جمهوری را مسوول اصلی تشکیل کابینه دوازدهم عنوان کرد و موضوعات و حاشیه‌هایی که در این زمینه مطرح می‌شود را در روند انتخاب اعضای کابینه بدون تاثیر ارزیابی کرد.

 آمادگی دولت برای مقابله با مشکلات

معاون اول رییس‌جمهوری دیروز در نشست مشترک اعضای شورای ملی گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی افزود: به فضل الهی تاکنون به‌گونه‌یی با دنیا پیش رفته‌ایم که اقدام امریکا نتوانسته شرایط ایران را در فضای بین‌المللی به خطر بیندازند. وی تصریح کرد: ما انتخابات بسیار بزرگ و باشکوهی پشت‌سر گذاشتیم، نیازهای جدی جامعه و مطالبات گسترده قشرهای مختلف در جریان انتخابات به وضوح اعلام شد که این مطالبات پیش روی مسوولان نظام است، این جور نیست که اگر به مطالباتی پاسخ ندهیم معنای آن این است که از ذهن مردم حذف شده است، این مطالبات متراکم می‌شود تا در فرصت دیگری با شدت بیشتری مطرح ‌شود. جهانگیری افزود: دولت جدید امریکا یک جریان جدیدی است که حرکت‌ها و اقدامات جدیدی با رویکرد تندتر از قبل علیه جمهوری اسلامی ایران طراحی می‌کند.

ادامه در صفحه2

 

ارسال نظر