خبر

۱۳۹۶/۰۵/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۸۳۶

   بازرسی مراکز نظامی ایران خط قرمز است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه بازرسی از مراکز نظامی ایران خط قرمز است، گفت: نظارت بر اجرای برجام از سوی ترامپ ادعایی بیش نیست چراکه امریکا بارها باعث نقض آشکار روح برجام شده است. به گزارش خانه ملت، سیدقاسم جاسمی در واکنش به تصمیم امریکا مبنی بر بازرسی از سایت‌های نظامی ایران افزود: بازرسی از سایت‌های نظامی یا موشکی جمهوری اسلامی ایران از خطوط قرمز است و هیچ‌گاه اجازه این اقدام به امریکا داده نمی‌شود. نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: از زمان مذاکرات هسته‌یی بارها خطوط قرمز خود را توضیح داده‌ایم و حتی اعلام کرده‌ایم قصد دستیابی به سلاح هسته‌یی را نداریم از این رو بازرسی از مراکز نظامی غیرممکن است. وی با بیان اینکه پیش از این قانونی در مجلس برای منع بازرسی از مراکز نظامی ایران به تصویب رسید، اظهار کرد: براساس این قانون جهت حفظ دستاوردهای هسته‌یی و نظامی غرب مجاز به بازرسی از مراکز نظامی ایران نخواهد بود. جاسمی در ادامه با بیان اینکه ترامپ به‌دنبال بهانه از توافق برجام است، اظهار کرد: قطعا کشورهای اروپایی به‌خاطر ادعای ترامپ نمی‌توانند درخواست بازرسی از مراکز نظامی ایران را بدهند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: طرح قصد نظارت بر برجام با بازدید از مراکز نظامی توسط ترامپ درحالی صورت گرفته که امریکا بارها اقدام به نقض آشکار روح برجام کرده و کشورهای اروپایی نیز به این موضوع واقف بوده و برای آن نگران هستند.

   تغییر روش فروش اینترنت تا 2 هفته آینده

 معاون وزیر ارتباطات گفت: فروش اینترنت نامحدود به جای حجمی، این هفته به ارائه‌دهندگان اینترنت ابلاغ می‌شود و به آنها حدود یک هفته مهلت برای اجرا داده خواهد شد.

علی‌اصغر عمیدیان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تصویب روش فروش نامحدود اینترنت در جلسه‌ روز یک‌شنبه هفته گذشته کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گفت: «این مصوبه در هفته جاری به بازیگران حوزه اینترنت کشور ابلاغ می‌شود و ارائه‌دهندگان سرویس اینترنت حدود یک هفته برای اجرای این مصوبه فرصت دارند.»

پیش از تصویب این مصوبه گفته می‌شد احتمالا بازه حدودا چند هفته‌یی برای اجرای این روش توسط ارائه‌دهندگان اینترنت پیش‌بینی شود که به این ترتیب به نظر می‌رسد تا دو هفته دیگر شاهد تغییر عملی شیوه فروش اینترنت در کشور باشیم. براساس روش جدید فروش اینترنت نامحدود در کشور، دیگر ملاک محاسبه تعرفه اینترنت حجم مصرفی کاربران نیست، بلکه سرویس براساس سرعت به مشترکان فروخته می‌شود که در آن معیار مصرف منصفانه وجود دارد.

 

 

ارسال نظر