رشد 20درصدی تولید خودرو درکشور

۱۳۹۶/۰۵/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۶۷۹

وزیر صنعت، معدن و تجارت از رشد 20درصدی تولید خودرو در کشور طی چهار ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در این مدت 420هزار دستگاه خودرو تولید شده است. محمدرضا نعمت‌زاده اظهار کرد: با این میزان تولیدات امیدواریم تا پایان سال بتوانیم به تولید یک‌میلیون و 600 هزار خودرو دست یابیم.  وی در ادامه با بیان اینکه کارخانه خودروسازی کرمانشاه از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه بوده است، یادآوری کرد: برای بهره‌برداری از این پروژه عظیم که در ابتدا مشکلاتی نیز سر راه اجرای آن قرار داشت، شخص آقای رییس‌جمهوری و همچنین آقای جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری حمایت‌های خوبی انجام دادند.

نعمت‌زاده افزود: بانک صنعت و معدن نیز برای به سرانجام رسیدن کارخانه خودروسازی صحنه همکاری بسیار خوبی داشت تا سرانجام امروز و پس از گذشت کمتر از 2سال از آغاز به کار جدی پروژه شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.  وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآوری کرد: کارخانه خودروسازی صحنه در مرحله اول 15هزار دستگاه خودرو را تولید می‌کند و طبق اظهارات مسوولان شرکت ایران‌خودرو تا پایان امسال به 30هزار دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد.  وی گفت: البته ظرفیت نهایی این پروژه تولید یک‌صد هزار دستگاه خودرو پژوپارس است که امیدوارم در سال‌های آتی به آن دست یابد و این کارخانه با تمام ظرفیت اسمی خود فعالیت کند.

نعمت‌زاده همچنین با اشاره به پتانسیل‌های استان کرمانشاه گفت: این استان می‌تواند یکی از محورهای صنعت خودروسازی در کشور و به خصوص منطقه غرب باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود به رکود پالایشگاه 150هزار بشکه‌یی آناهیتا اشاره کرد و گفت: این پالایشگاه که یکی از نیازهای استان کرمانشاه و منطقه غرب است می‌توانست بخشی از سوخت کشور عراق را نیز تامین کند.

وی به بازدید خود از چند واحد تولیدی در زمینه قطعه خودرو نیز اشاره کرد و گفت: در کرمانشاه 22 واحد قطعه‌سازی خودرو وجود دارد که خوشبختانه افراد پرتلاش و با انگیزه‌یی در آنها مشغول به کار هستند.

نعمت‌زاده در پایان خواستار تقویت واحدهای تولیدکننده قطعه خودرو در استان شد و گفت: لزوم حمایت از این واحدها با راه‌اندازی کارخانه خودروسازی کرمانشاه بیش از پیش احساس می‌شود.

کارخانه خودروسازی کرمانشاه در مرحله اول سالانه 15هزار دستگاه خودرو پژوپارس تولید می‌کند که این رقم تا پایان سال جاری قرار است به 30هزار دستگاه افزایش پیدا کند.

با بهره‌برداری از این کارخانه 187شغل مستقیم ایجاد شده است که با افزایش ظرفیت تولید به 30هزار دستگاه در سال میزان اشتغال‌زایی به 330نفر خواهد رسید.

هدف نهایی کارخانه خودروسازی ایران‌خودرو که برای تکمیل آن 57میلیارد تومان هزینه شده است، تولید سالانه 100هزار دستگاه پژوپارس است.

 

 

ارسال نظر