افزایش دکل‌های حفاری نفت امریکا برای بیست و یکمین هفته متوالی

۱۳۹۶/۰۳/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۰۹۰۵

شرکت‌های انرژی امریکا برای بیست و یکمین هفته متوالی دکل‌های نفت بیشتری را اضافه کردند و به روند احیای حفاری در یک سال گذشته ادامه دادند.

به گزارش ایسنا، گروه صنعتی «بیکر هیوز» روز جمعه اعلام کرد شرکت‌های حفاری امریکایی در هفته منتهی به ۹ ژوئن، ۸ دکل حفاری اضافه کرده و مجموع دکل‌های حفاری را به ۷۴۱ حلقه رساندند که بیشترین میزان از آوریل سال ۲۰۱۵ به این طرف است. شمار دکل‌های حفاری نفت امریکا در مقایسه با ۳۲۸ حلقه در مدت مشابه سال گذشته، تقریبا بیش از دو برابر افزایش یافته است.

اما روند رشد دکل‌های حفاری با کاهش قیمت‌های نفت در دو ماه گذشته، آهسته شده و متوسط دکل‌های افزوده شده در چهار هفته گذشته، به

 ۷ دکل کاهش یافته است. بهای معاملات آتی نفت خام امریکا تحت تاثیر شواهد فزاینده از اشباع عرضه در بازار جهانی نفت که به تلاش‌های اوپک برای متعادل کردن بازار لطمه زده است، روز جمعه به حدود ۴۶ دلار در هر بشکه رسید و برای سومین هفته متوالی کاهش نشان داد.  کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پس از اینکه در دسامبر برای کاهش تولید حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز به مدت 6 ماه از ژانویه تا ژوئن سال ۲۰۱۷ موافقت کردند، در ۲۵ ماه مه توافق کردند کاهش تولید را به مدت ۹ ماه دیگر تا پایان 3 ماهه اول سال ۲۰۱۸ تمدید کنند.

براساس گزارش رویترز، با این همه پیش‌بینی می‌شود تولیدکنندگان امریکایی در سال ۲۰۱۷ تولید نفت را به 9.3 میلیون بشکه در روز افزایش دهند و تولیدشان از 8.9 میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۶ به ۱۰ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۸ افزایش پیدا می‌کند. تحلیلگران یوبی‌اس به‌ تازگی در پیش‌بینی خود برای قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت تجدیدنظر کردند و آن را از 57.50 دلار به ۵۳ دلار برای سال ۲۰۱۷ و از ۶۳ دلار به ۵۷ دلار برای سال ۲۰۱۸ تغییر دادند. همچنین قیمت مورد پیش‌بینی برای نفت برنت از ۶۰ به ۵۶ دلار برای سال ۲۰۱۷ و از ۶۵ به ۶۰ برای سال ۲۰۱۸ تنزل یافت.

 

ارسال نظر