طلای جهانی ارزان شد

۱۴۰۱/۱۱/۱۵ - ۱۰:۵۸:۰۳
کد خبر: ۱۹۷۸۷۰
طلای جهانی ارزان شد

بهای هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازار به ۱۸۶۴ دلار و ۳۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز به ۱۸۶۵ دلار و ۳۰ سنت رسید. طلا تا کنون در این هفته ۲.۵ درصد کاهش داشته است که بزرگ‌ترین افت هفتگی خود از اوایل اکتبر را به خود اختصاص داده است و قیمت‌ها در دو جلسه نزدیک به ۱۰۰ دلار کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، رشد اشتغال ایالات‌متحده در ژانویه به شدت شتاب گرفت و ۵۱۷ هزار موقعیت شغلی اضافه شد که تقریباً دو برابر افزایش در دسامبر است. ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA گفت: این داده‌ها به این استدلال کمک می‌کند که فدرال رزرو ممکن است در آینده اندکی تهاجمی‌تر باقی بماند.

دلار ۱.۱ درصد جهش کرد و به بالاترین سطح سه هفته اخیر رسید بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری نیز افزایش یافت. در اوایل این هفته، بانک مرکزی ایالات‌متحده پس از یک سال افزایش بیشتر، نرخ بهره را یک چهارم درصد افزایش داد و جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، نسبت به تشدید بیشتر سیاست‌های پولی هشدار داد.

بر اساس گزارش رویترز، طلا نسبت به افزایش نرخ‌های بهره ایالات‌متحده بسیار حساس است زیرا این نرخ‌ها هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۴.۹ درصد کاهش به ۲۲.۳۳ دلار رسید، پلاتین با ۴.۷ درصد کاهش به ۹۷۳ دلار و ۱۷ سنت رسید، در حالی که پالادیوم با ۱.۶ درصد کاهش به ۱۶۲۸ دلار و ۴۳ سنت رسید. هر سه این فلزات گرانبها در هفته کاهش یافتند.

ارسال نظر