ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۳۴۵

وضعیت هوای تهران

در مرداد ماه پایتخت‌نشینان در مرداد ماه امسال پنج روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس تنفس کردند که علت آن افزایش غلظت آلاینده ازن بود. به گزارش ایسنا، هوای پایتخت طی مرداد ماه امسال ۲۶ روز در شرایط سالم و ۵ روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس به دلیل افزایش غلظت آلاینده ازن قرار داشت همچنین در یک روز از این ماه غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ نیز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود اما به دلیل آنکه آلاینده ازن غلظت به مراتب بیشتری نسبت به ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون داشت به عنوان AQI (آلاینده شاخص) در آن روز اعلام شد.

گفتنی است که آلاینده ازن در مرداد ماه نسبت به ماه گذشته در پایتخت روند کاهشی داشته است

چرا که طی تیرماه این آلاینده ۱۳ روز از هوای پایتخت را تحت تاثیر قرار داده بود تا جایی که یک روز از این

۱۳ روز با شاخص میانگین ۱۶۰ در شرایط ناسالم برای همه قرار داشت.بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران «آلاینده ازن» طی مرداد ماه سال ۹۷ و ۹۶ نیز سه روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود.

احتمال یک طرفه شدن شمال خیابان‌های ولیعصر و شریعتی

حمید موسوی شهرداری منطقه یک از بررسی یک طرفه شدن خیابان ولیعصر (عج)، شریعتی و استفاده از مونوریل برای حل ترافیک توچال خبرداد.

به گزارش ایسنا حمید موسوی با بیان اینکه یکی از مشکلات منطقه یک، ترافیک شدید معابر است گفت: مشاوران در حال بررسی و شبیه‌سازی یک طرفه کردن خیابان ولیعصر از پارک وی به سمت شمال، خیابان شهرداری از تجریش به قدس و خیابان شریعتی از میدان قدس تا پل صدر هستند تا بتوانیم رینگ ترافیکی جدیدی را طراحی کنیم و شاهد کاهش ترافیک در این معابر باشیم.

موسوی با بیان اینکه مشاوران در حال تعیین مسیرهای جایگزین هستند گفت: هنوز تصمیم قطعی در این خصوص اتخاذ نشده است اما با اجرای این مهم، می‌توانیم امیدوار باشیم که سطح پیاده خیابان شهرداری را نیز در راستای توسعه پیاده محوری توسعه دهیم.شهردار منطقه یک با بیان اینکه برای کاهش بار ترافیکی خیابان ولنجک نیز پیشنهاداتی مطرح است که کارشناسان ترافیکی در حال مطالعه و انتخاب بهترین پیشنهاد هستند گفت: در نظر داریم که پایانه گردشگری در کنار نمایشگاه بین‌المللی طراحی کنیم تا با استفاده از مدهای حمل ونقلی جدید همچون مونوریل یا تراموا ترافیک

۲.۲ کیلومتری ولنجک به توچال را که به خصوص در ایام تعطیل شدت می‌گیرد، حل کنیم. اتوبوس‌های برقی

به مرکز تهران می‌آیند پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران از راه‌اندازی یک خط اتوبوس برقی در منطقه مرکزی

پایتخت خبر داد و گفت: 15 اتوبوس به زودی در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش فارس پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران، درمورد به‌کارگیری اتوبوس‌های برقی در پایتخت اظهار کرد: اتوبوس‌های برقی ابتدا برای منطقه 12 در نظر گرفته شده چرا که این منطقه در محدوده مرکزی شهر قرار دارد و بیشتر گرفتار آلودگی و ترافیک است.او افزود: خط در نظر گرفته شده مسیر شوش تا میدان راه‌آهن است و به زودی 15 اتوبوس برقی در این محدوده فعالیت خود را آغاز می‌کنند که اکنون اقداماتی همچون کابل‌کشی برای استفاده از اتوبوس‌های برقی در دست انجام است.مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران تصریح کرد: این اتوبوس‌های برقی همان اتوبوس‌های بازسازی شده قبلی هستند چرا که اتوبوس‌های برقی می‌توانند یک میلیون کیلومتر پیمایش داشته باشند و اتوبوس‌هایی که قرار است دراین محدوده استفاده کنیم هنوز 500 هزار کیلومتر هم پیمایش نداشته‌اند. اتوبوس‌های بازسازی شده شکل و فرم جدید دارند و تلاش می‌کنیم در محدوده‌های مرکزی آمار آنها را افزایش دهیم.

ورود دادستانی کل کشور  به مساله گودهای پرخطر پایتخت سید امیرحسین شمس مدیرکل حقوقی شهرداری

تهران با بیان اینکه شهرداری به دنبال تعیین تکلیف قرارداد در مساله گود جنب برج میلاد است، از تشکیل کمیته و ستاد حفظ حقوق بیت‌المال در شهرداری تهران در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید امیرحسین شمس با تاکید بر لزوم پیگیری حقوق عامه در شهرداری تهران از افزایش تعاملات این سازمان با قوه قضاییه خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه رییس قوه قضاییه به بحث حقوق عامه توجه بسیار ویژه‌ای دارد و زمانی هم که دادستان کل کشور بود شورای حفظ بیت‌المال را در دادستانی کل کشور راه‌اندازی کرد. در نخستین ملاقاتی هم که به همراه شهردار تهران با آقای رییسی داشتیم، وی تاکید زیادی به حساسیت حقوق عامه و مردم داشت و از آنجایی که شهرداری تهران به‌طور مستقیم با حقوق عامه در ارتباط است، رییس قوه قضاییه تاکید کرد که موقعیت مجموعه حقوقی شهرداری تهران، حساس و خطیر است.مدیرکل حقوقی شهرداری تهران همچنین از تشکیل و راه‌اندازی کمیته حفظ حقوق بیت المال در شهرداری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: رییس قوه قضاییه و شهردار تهران حساسیت ویژه‌ای در این باره دارند و ما هم این موضوع را به جد دنبال خواهیم کرد.

 

ارسال نظر