افزایش پروانه‌های ساختمانی در پاییز ٩٧

۱۳۹۸/۰۴/۰۶ - ۰۰:۰۹:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۴۳۹

 بررسی نتایج طرح «گرد‌آوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور» در فصل پاییز سال ١٣٩٧ نشان می‌دهد: در شهر تهران تعداد 16 هزار و 852 واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌ تهران، پیش‌‌بینی شده است که نسبت به فصل گذشته حدود 19.9 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود 3.4 درصد افزایش داشته است.‌ متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه‌های احداث ساختمان ٧.٢ واحد بوده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از مرکز آمار ایران، مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های احداث ساختمان‌ صادرشده از سوی شهرداری‌ تهران در فصل پاییز ١٣٩٧ بالغ ‌بر ٣٣٧٠ هزار مترمربع بوده است که نسبت به فصل گذشته حدود 13.2 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ١٧.٣ درصد افزایش داشته است. متوسط مساحت زیربنای این دسته از پروانه‌ها در دوره‌ مورد بررسی حدود ١٤٤٣ مترمربع بوده است.

بر اساس نتایج این طرح، در فصل پاییز سال ١٣٩٧، در سراسر کشور تعداد 76 هزار و 362 واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌های کشور پیش‌‌بینی شده است که نسبت به فصل گذشته حدود 19.6 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ١٣.١ درصد افزایش داشته است.‌ متوسط تعداد واحد مسکونی در هر پروانه‌ احداث ساختمان ٢.٨ واحد بوده است‌.

در فصل پاییز ١٣٩٧ صادرشده است که نسبت به فصل گذشته حدود 17.4 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ١٦.١ درصد افزایش داشته است.

نسبت به فصل گذشته 14.1 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ٢٤.٦ درصد افزایش داشته است. متوسط مساحت زیربنا در این پروانه‌ها ٥٤٩ مترمربع بوده است.

پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی بارش‌ها در پاییز ۹۸

رییس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه اگر پیش‌بینی‌های سازمان در سیل اخیر نبود بالای ۱۰۰۰ نفر کشته می‌شدند، گفت: در پاییز امسال به طور میانگین میزان بارش‌ها ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش تسنیم، سحر تاجبخش در نشست خبری اظهار کرد: فرآیندهای هواشناسی در 6

حوزه که دو حوزه آن مربوط به سازمان هواشناسی است. دیدبانی و پیش بینی وضع هوا دو کار اصلی است و ما در حوزه پیش‌بینی برای هوانوردی، ‌آب، دریا و... پیش‌بینی‌ها را ارایه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه برای انجام این کار تجهیزات، اطلاعات و داده را لازم داریم، در حوزه داده

4 هزار ایستگاه در سطح کشور را داریم و داده‌های خارج از کشور و جهانی است، افزود: جی تی اس در هواشناسی در سطح دنیا که به آن دسترسی داریم و کشورهای دیگری هم به این شبکه دسترسی دارند اطلاعات ما را هم دارند.

وی ادامه داد: این داده‌ها در مدل‌های پیش بینی به عنوان ورودی مدل و مدل‌های پیش بینی عددی اجرا می‌شود، ‌خروجی از داده‌ها برای پیش بینی وضع هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: همچنین یک ابر کامپیوتر در اختیار داریم که مدل‌های پیش بینی عددی را روی این ابر کامپیوتر اجرا می‌کنیم.

تاجبخش با اعلام اینکه با همین وضع موجود ادامه می‌دهیم و در برنامه توسعه‌ای به دنبال تامین تجهیزات بیشتر هستیم، یادآور شد: 194 کشور عضو سازمان هواشناسی جهانی هستند که از این تعداد 27 کشور در شورای اجرایی بر اساس رای‌گیری یا توافقات انتخاب می‌شود، ‌گفت: کار این شورا مستندسازی هر آن چیزی است که در شورا تهیه می‌شود و فقط 27 کشور در این شورا حق رای دارند.

وی ادامه داد: ‌خوشبختانه توانستیم بعد از سال‌ها ایران را به عضو یت شورای اجرایی سازمان هواشناسی جهانی در آوریم. ایران جزو منطقه 2 سازمان است که تقریبا شامل آسیاست، و 6 صندلی از شورا متعلق به این منطقه است. برای این شش صندلی کشورهای ایران، چین، کره، ژاپن، هند کاندیدا شدند و توانستیم بعد از حدود 23 سال جای عربستان بگیریم. کشورهایی که در شورا عضو دارند حق اظهارنظر درباره دستورالعمل‌ها سازمان هواشناسی را دارند و همچنین در خصوص تصمیمات دیگر نیز می‌توانند نظرات خود را اعلام کنند.

وی با اشاره به پیش بینی می‌شود روند افزایش دما در بیشتر مناطق داشته باشیم، اظهار کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی بطور میانگین در میان‌مدت 4 دهم در مقایسه با میانگین دمای 30 ساله افزایش دما داشته‌ایم.

رییس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه برای پاییز 10 درصد بیش از نرمال خواهد بود، گفت: پیش بینی‌های بلندمدت چه در ایران و چه بین‌المللی 70 درصد صحت دارد و نمی‌توانیم فقط اتکا به یک پیش بینی، تمام منابع کشور از مدیریت کنیم. پیش بینی بارش یکی از پارامترهایی است که می‌توانیم در برخی حوزه‌ها با اتکا به آن برنامه‌ریزی‌ها را انجام دهیم.

 

 

ارسال نظر