۸ آبان اتمام ساخت خط آهن خواف- هرات؟

۱۳۹۶/۰۷/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۸۶۴

مدیرکل بین‌الملل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با رد اظهارات والی استان هرات افعانستان مبنی بر افتتاح خط آهن خواف- هرات تا ۱۰روز آینده گفت: این مسیر ریلی تا ۸ آبان ماه تکمیل نمی‌شود.

عباس نظری در گفت‌وگو با مهر افزود: شرکت پیمانکار اعلام کرده که کار آنها تا ۲۰ اکتبر(۲۸مهر ماه) تمام می‌شود اما با توجه به احتمال وقوع برخی مشکلات راه‌آهن تا ۳۰ اکتبر(۸ آبان ماه) هم به پیمانکار زمان خواهیم داد.

مدیرکل بین‌الملل راه آهن با بیان اینکه افغان‌ها به دنبال برگزاری مراسم افتتاح با حضور روسای جمهور دو کشور هستند، اظهار کرد: درحال حاضر خط آهن خواف ـ هرات تا شهرستان غوریان واقع در ولایت هرات رسیده است که در عمق ۸۰کیلومتری خاک افغانستان از مرز ایران قرار دارد؛ با این حال شرکت پیمانکار این پروژه درحال زیرکوبی مسیر است و در برخی نقاط هم زیرکوبی دوم درحال اجراست؛ اما این خط تا چند روز آینده افتتاح نمی‌شود زیرا بالاست‌های خط آهن خواف ـ هرات در برخی موارد ایراد دارد که پیمانکار پروژه درحال رفع این ایرادات است.

وی درباره بخش دیگری از این مسیر که شامل غوریان تا «جنو» و به طول ۳۴کیلومتر می‌شود، تصریح کرد: زیرسازی این بخش که جزو قطعه سوم محسوب می‌شود به پایان رسیده و به زودی کار روسازی و ریل‌گذاری آن نیز انجام خواهد شد.

نظری با بیان اینکه کل پروژه راه آهن خواف ـ هرات به طول ۱۳۰کیلومتر و در ۴ قطعه احداث می‌شود، افزود:3 قطعه از این پروژه شامل 2 قطعه در ایران که تکمیل و بهره‌برداری شده و قطعه سوم در افغانستان که درحال پیشرفت است را طرف ایرانی از محل منابع کمک به بازسازی افغانستان می‌سازد و قطعه چهارم را نیز خود افعان‌ها خواهند ساخت که این قطعه نیز از سوی طرف افغانستانی زیر مناقصه رفته و چند شرکت پیمانکار ایرانی در آن شرکت کرده‌اند.

 

ارسال نظر