رشد 11درصدی پروازهای فرودگاه امام (ره) در نیمه اول 96

۱۳۹۶/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۶۸۱

براساس جدیدترین آمارهای فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) در 6ماهه نخست سال ۹۶، ۳۱هزار و ۵۰۰پرواز انجام شده که نشان‌دهنده رشد ۱۱درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش روابط عمومی فرودگاه امام‌خمینی(ره)، در حوزه اعزام و پذیرش مسافر هم در سال ۹۶ تعداد مسافران این فرودگاه به بیش از 5 میلیون نفر رسیده که این رقم در قیاس با مدت مشابه سال گذشته، افزایشی 15.5درصدی را نشان می‌دهد.

عملکرد این فرودگاه در حوزه جابه‌جایی بار هم مثبت بوده و با عبور میزان بارهای این فرودگاه در 6ماهه ابتدایی سال جاری از ۹۵ هزار تن رشدی 16.5درصدی به ثبت رسیده است.

همچنین این فرودگاه پیش‌بینی کرده میزان مسافران اعزام و پذیرش شده در سال آینده به ۱۲ میلیون نفر برسد از این رو پیگیری‌های لازم برای ساخت و تکمیل ترمینال سلام در دستور کار است تا بتوان در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را اجرایی کرد.

این فرودگاه در 6 ماهه ابتدایی سال جاری یک‌میلیون و ۵۰ هزار دقیقه تاخیر در پرواز به ثبت رسانده که به اعتقاد مسوولان فرودگاه امام(ره) نیاز به بهبود جدی دارد. از سوی دیگر نیاز به افزایش ظرفیت ثابت ترمینال کنونی هم یکی دیگر از اولویت‌هایی است که فرودگاه امام‌خمینی(ره) آن را در دستور کار قرار داده است.

 

 

ارسال نظر