ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۴/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۰۵۱

بازگشت ساعت اجرای طرح زوج و فرد به روال قبل

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: با پایان یافتن ماه مبارک رمضان، زمان اجرای طرح زوج و فرد در تهران با دو ساعت افزایش به حالت قبل بازگشت.  به گزارش تسنیم، سردار مهماندار افزود: به این ترتیب از روز چهارشنبه 7 تیر، طرح زوج و فرد از ساعت 6:30 تا ساعت 19 اجرا شد.  وی ادامه داد: ساعت طرح ترافیک نیز همچون گذشته از 6:30 تا ١٧ ادامه خواهد داشت. ضمنا روزهای پنج‌شنبه نیز طرح ترافیک و طرح زوج و فرد همچون گذشته از ساعت 6:30 تا ١٣ خواهد بود.

محکومیت پیمانکار آبنمای پارک کوهسار

وکیل خانواده فاطمه امیری، دخترک پنج ساله‌یی که سال گذشته در آبنمای پارک کوهسار قطعه قطعه شد، از محکومیت صد درصد پیمانکار در این حادثه خبر داد.  رضا سلیمی در گفت‌وگو با ایلنا با تاکید بر اینکه سرانجام پیمانکار پارک صددرصد مقصر این حادثه جانسوز شناخته شد، با اشاره به آخرین نتایج دادگاه تصریح کرد: رای پرونده روز شنبه صادر شد، براساس رای دادگاه مدیرعامل شرکت پیمانکار به ۴ ماه حبس و پرداخت نصف دیه مرد کامل محکوم شده است. قرار است، نصف دیگر دیه هم توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی پرداخت شود.  وی اظهار کرد: در حقیقت به خانواده امیری دیه کامل تعلق می‌گیرد، البته نصف آن را مقصر و بقیه هم که گفتم توسط صندوق مذکور پرداخت می‌شود.  او با تاکید بر اینکه رای نهایی بازهم به نظر دادگاه تجدیدنظر بستگی دارد، ادامه داد: مدیرعامل شرکت پیمانکار، عباسپور می‌تواند به حکم صادره اعتراض کند و امکان دارد، رای در دادگاه تجدیدنظر تغییر یابد. پرداخت دیه نیز منوط به نتیجه دادگاه تجدیدنظر است.  وکیل پرونده فاطمه در پاسخ به اینکه دادگاه تجدیدنظر چه زمانی برگزار خواهد شد، گفت: برگزاری دادگاه تجدیدنظر به اعتراض پیمانکار به نتیجه رای بستگی دارد و اگر اعتراض نکند، این حکم قطعی خواهد بود، اما اگر اعتراض کند؛ دادگاه تجدیدنظر ۵ الی ۶ ماه آینده برگزار خواهد شد.

سلیمی با اشاره به اینکه انتظار می‌رفت دادگاه حکم سنگین‌تری صادر کند، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کردیم حبس بیشتری به پیمانکار تعلق گیرد و ۴ ماه حبس به واقع ما را شوکه کرد. قاضی می‌توانست تا سه سال هم حبس بدهد، اما از آنجایی که متهم سابقه نداشته و متاهل بوده با دو درجه تخفیف به او چهارماه حبس دادند.  وکیل خانواده امیری با تاکید بر اینکه از نتیجه حکم راضی نیست، گفت: سهم دیه مقصر توسط شرکت بیمه پرداخت خواهد شد و برای دوران حبس نیز اگر بتواند رضایت خانواده را بگیرد، تخفیف خواهد گرفت و این در شرایطی است که رای قطعی شود. البته اگر رضایت بگیرد، می‌تواند همان چهارماه حبس را نرود.

دریافت مالیات از سازندگان اثری بر قیمت مسکن ندارد

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی می‌گوید: با اجرای مصوبه دریافت مالیات از سازندگان، افزایش قیمت مسکن در شرایط فعلی بازار متصور نیست.  علی چگنی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: دریافت مالیات از تولیدکنندگان مسکن به جای افزایش قیمت مسکن، بیشتر آثار افزایش هزینه‌یی برای سازندگان مسکن دارد.

وی با بیان اینکه دریافت مالیات از سازندگان مسکن به استناد ماده 77 قانون مالیات‌های مستقیم در طول 20 سال گذشته تغییرات زیادی داشته است، اظهار کرد: پیش از این از سازندگان مسکن در کشور معادل 10درصد ارزش اعیانی واحدهای مسکونی مالیات دریافت می‌شد.  چگنی یادآورشد: هم‌اکنون مقرر شده است، دریافت مالیات از سازندگان مسکن بر اساس دفاتر سود و زیان شرکت‌ها و تولیدکنندگان با محاسبه هزینه‌ها و درآمدهای آنها اخذ شود و این میزان مالیات سازندگان مسکن را در کشور افزایش می‌دهد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: با این حال دریافت مالیات از سازندگان مسکن همانند سایر اشخاص شده است هرچند که تا آنجا که امکان داشت، سعی کردیم در آیین نامه آسیب‌ها را به کمترین میزان کاهش دهیم.

وی افزود: پیش از این تولیدکنندگان و سازندگان مسکن مالیات کمتری پرداخت می‌کردند، اما هم‌اکنون مالیات آنها افزایش پیدا کرده و این می‌تواند آثار هزینه‌یی بیشتری را برای سازندگان داشته باشد.

۴۰ هزار مسکن مهر پردیس آماده افتتاح

در حال حاضر ۴۰هزار واحد مسکن مهر پردیس در مرحله نازک‌کاری قرار دارد که احتمالا تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد.  به گزارش ایسنا، بعد از آنکه در روزهای اخیر ۲۱۱۴ واحد مسکن مهر در فاز ۸ شهر جدید پردیس مورد بهره‌برداری قرار گرفت، مجموع واحدهای افتتاح شده به حدود ۱۷هزار واحد رسیده و مدیرعامل شهرهای جدید می‌گوید هم‌اکنون بسیاری از واحدها تکمیل شده اما اصرار داریم همه امکانات خدمات‌رسانی آب، برق و گاز تامین شود و سپس تحویل دهیم تا نگرانی بین متقاضیان وجود نداشته باشد.  سعید غفوری، مدیرعامل شرکت عمران پردیس در جریان افتتاح فاز ۸ اظهار کرد: با تلاش پیمانکاران هم‌اکنون ۴۰هزار واحد مسکن مهر دیگر در شهر جدید پردیس به مرحله نازک‌کاری رسیده که امیدواریم با تکمیل خدمات زیربنایی آنها، این واحدها تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری برسد.

همچنین محسن نریمان، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان اینکه خدمات زیربنایی و روبنایی فاز ۹ با مشکل مواجه است، گفت: در این فاز، قبل از سال ۱۳۹۶ تعداد اندکی واحد تحویل دادیم، اما در آینده نزدیک خبرهای خوبی درباره فاز ۹ به مردم اعلام می‌کنیم.  عضو هیات‌مدیره شهرهای جدید نیز با بیان اینکه اختلافات با شرکت کوزو برطرف شده است، گفت: در آینده نزدیک بخشی از فازهای ۵ و ۱۱ را نیز بهره‌برداری می‌کنیم.  حبیب‌الله طاهرخانی روند اجرای پروژه‌های مسکن مهر پردیس را مناسب عنوان کرد و گفت: بعد از متمم ۱۰میلیون تومانی که به پروژه‌های مسکن مهر پردیس اختصاص یافت در کلیه فازها کارها تا حد ایده‌آلی پیش می‌رود.

 

ارسال نظر