ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۴/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۹۷۰

مهلت 3 ماهه به مالکان ساختمان آلومینیوم برای ایمن‌سازی

اقبال شاکری رییس کمیته عمران شورای شهر از مهلت 3 ماهه دادستانی برای ایمن‌سازی پاساژ آلومینیوم خبر داد.

به گزارش ایسنا، شاکری در تشریح وضعیت ساختمان‌های عمومی ناایمن که پس از حادثه پلاسکو مقرر شده بود نسبت به ایمن‌سازی آنها اقدام شود، گفت: یکی از ساختمان‌های عمومی که باید هرچه سریع‌تر نسبت به ایمن‌سازی آن اقدام می‌شد ساختمان آلومینیوم بود که خوشبختانه مدیریت ساختمان آلومینیوم سلسله جلسات مشترکی با دادستانی و سازمان آتش‌نشانی در راستای بهبود وضعیت ایمنی این ساختمان برگزار کردند.

وی با بیان اینکه دستورالعمل آتش‌نشانی با تایید دادستانی به مالکان آلومینیوم ابلاغ شده است، تصریح کرد: دادستانی 3 ماه به مالکان آلومینیوم فرصت داده تا براساس دستورالعمل آتش‌نشانی موارد ناایمن ساختمان که در بررسی‌ها احصا شده را رفع کنند. همچنین مناقصه شرکت انجام‌دهنده ایمن‌سازی انجام شده و مشاور ایمن‌سازی نیز انتخاب شده است و در این فرصت ارائه شده توسط دادستانی در حال رفع مشکلات هستند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه پس از آنکه موارد ناایمن رفع شد باید کارشناسان سازمان آتش‌نشانی نسبت به تایید اقدامات انجام شده، ورود پیدا کنند، گفت: در حال حاضر 2 هفته از آغاز کار ایمن‌سازی ساختمان آلومینیوم می‌گذرد و مالکان 3ماه فرصت دارند نسب به رفع مشکلات اقدام کنند.

شاکری با بیان اینکه باید یک دستورالعمل عمومی ایمنی حریق در ساختمان‌های بلند مرتبه عمومی و قدیمی با اولویت ساختمان‌های بلندمرتبه فلزی تدوین شود، افزود: احتمال فرو ریزش ساختمان‌های بلند با سازه فلزی در زمان حادثه بسیار وجود دارد. برهمین اساس باید تمهیدات خاصی برای این ساختمان‌ها درنظر گرفت، چراکه ملاحظه کردید که در حادثه برج گرنفل به‌دلیل آنکه سازه بتنی بود فروریزشی ایجاد نشد. بر همین اساس نظام مهندسی باید از حادثه پلاسکو درس بگیرد و برای ساختمان سازه فلزی، هسته بتنی یا پوشش خاص ضدحریق ایجاد کند.

وی با بیان اینکه سرعت ایمن‌سازی ساختمان‌های بلندمرتبه عمومی باید شدت گیرد، گفت: چندهزار ساختمان نا ایمن در پایتخت وجود دارد که همه با هم باید درراستای ایمن‌سازی اقدام کنند نه اینکه برای هر ساختمان ساعت‌ها جلسه برگزار شود که با این رویه برای ایمن‌سازی هزاران ساختمان ناایمن در تهران سال‌ها زمان لازم است. برهمین اساس درصدد هستیم با کمک شهرداری، سازمان نظام مهندسی، آتش‌نشانی و... دستورالعملی تدوین شود که زیرنظر دادستانی برای ایمن‌سازی این ساختمان‌ها تمهیداتی درنظر گرفته شود تا همه ساختمان‌ها ظرف مدت محدود و به صورت یکپارچه ایمن شوند.

اعمال افزایش کرایه‌های جدید تاکسی و اتوبوس از ۱۵ تیر

ابوالفضل قناعتی عضو هیات‌رییسه شورای شهر تهران، گفت: افزایش کرایه‌های حمل ونقل عمومی به شهرداری ابلاغ شده که پیش‌بینی می‌شود باتوجه به نصب برچسب‌های جدید این مصوبه حداکثر تا نیمه تیر ماه اجرایی شود.

به گزارش مهر، قناعتی با اشاره به زمان اجرایی شدن مصوبه کرایه‌های حمل و نقل عمومی در سال ۹۶ گفت: براساس تغییراتی که مصوبه شورای شهر داشته و پیاده‌سازی نرخ‌های جدید و چاپ و نصب برچسب‌های جدید روی تاکسی‌ها پیش‌بینی می‌شود حداکثر تا ۱۵ تیر این مصوبه اجرایی شود.

وی ادامه داد: افزایش اعلام شده برای کرایه‌های حمل و نقل عمومی، میانگین افزایش خطوط است و در برخی مسیرهای تا ۱۰۰درصد هم افزایش کرایه وجود داشت که در شورای حل اختلاف برخی از این نرخ‌ها تعدیل شده است. پیش‌بینی می‌شود اجرایی شدن این مصوبه بعد از تعطیلات عید فطر به‌تدریج اجرایی شود.

به گزارش مهر، بنا بر ابلاغیه جدید هیات حل اختلاف، نرخ کرایه‌های تاکسی ۱۰درصد، مترو ۱۵درصد و اتوبوس ۱۵درصد افزایش خواهند یافت.

درخواست فرماندار ری برای انتخاب شهردار مستقل

هدایت‌الله جمالی‌پور فرماندار ویژه شهرستان ری، با تاکید بر ابلاغ قانون تغییر نام شورای شهر تهران، ری و تجریش تاکید کرد: امیدوارم شورای پنجم با تغییر سردر و سربرگ شورا به نام جدید که توسط وزیر کشور ابلاغ شده پایبندی خود به قانون را اثبات کند و برابر قانون برای شهر ری شهرداری مستقل همانند تهران انتخاب کند.

به گزارش ایسنا، هدایت‌الله جمالی‌پور گفت: باوجود اینکه در قانون به تغییر نام شورا تاکید شده بود؛ اما متاسفانه چهارمین دوره شورای شهر تهران قانون را اجرا نکرد و نشان داد که به قانون پایبند نیست و نتیجه آن نیز عدم اعتماد دوباره مردم به آنها بود. بی‌تردید یکی از علل «نه» مردم تهران به اعضای شورای شهر فعلی توجه نکردن به قانون و عدم حرکت در چارچوب قانون بود.

وی از شورای شهر تهران، ری و تجریش درخواست کرد همان‌طور که برای تهران شهردار انتخاب می‌کنند برای ری نیز شهردار مستقلی انتخاب شود.

وی تاکید کرد: شهرستان ری مستقل است و شهر ری نیز مرکز آن محسوب می‌شود و با حکم قانون شهر ری به همراه تهران و تجریش یک شورا دارد اما شهردار آن باید همانند تهران به صورت مستقل انتخاب شود.

 

ارسال نظر