ایستگاه خبر

۱۳۹۶/۰۴/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۹۶۹

 پرداخت 100درصدی قیمت بلیت قطارهای تاخیردار

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن گفت: براساس مصوبه جدید هیات‌مدیره راه‌آهن، مسافران در صورت تاخیر قطار به میزان حدود دو برابر مبلغ تعیین شده و تا 100درصد بهای بلیت به عنوان خسارت دریافت خواهند کرد.

علی کاظمی‌منش افزود: تاکنون هر قطار مسافری در صورت رسیدن به مقصد پس از مرز تعیین‌شده، مشمول پرداخت 50درصد بهای بلیت به‌عنوان خسارت به مسافران بوده و این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری اظهار کرد: به عنوان مثال تاکنون قطارهای تهران به اصفهان یا ساری و نیز شاهرود در صورت تاخیر 7ساعته یا قطارهای تهران به مسیرهای یزد، تبریز، گرگان و اندیمشک در صورت تاخیر 7 ساعت‌ونیم، مشمول پرداخت 100درصد بهای بلیت می‌شدند، درحالی که برابر مصوبه جدید، در صورت تاخیر به‌ترتیب 4 و 5 ساعته این قطارها در مسیرهای مزبور، 100درصد بهای بلیت به مسافران پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: پرداخت خسارت 100درصد در مسیر تهران–مشهد نیز 6 ساعت تعیین ‌شده، درحالی که قبلا مرز تاخیر، 8 ساعت بود.

کاظمی‌منش بیان کرد: محاسبه تاخیر از مبدا در تاخیر کل و انجام یک وعده پذیرایی رایگان (صبحانه، ناهار یا شام) از مسافران قطار، مشمول پرداخت خسارت تاخیر از دیگر موارد مهم این مصوبه است.

کاظمی‌منش تاکید کرد: این تصمیم در چارچوب افزایش کیفیت خدمات سفر و رضایت‌مندی بیشتر مسافران صورت پذیرفته است.

به گزارش ایرنا، جدول میزان زمان تاخیر قطارها در مسیرهای مختلف مشمول 50 و 100درصدی در سایت راه‌آهن به نشانی www.rai.ir قابل‌ مشاهده است.

 اعتبار ۲۴۰۰ میلیارد تومانی مسکن اجتماعی ابلاغ نشده است

معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن با تاکید بر اینکه هنوز تسهیلات مصوب برای آغاز ساخت مسکن اجتماعی به بانک‌های عامل ابلاغ نشده است، گفت: اختصاص اعتبار ۲۴۰۰ میلیارد تومانی مسکن اجتماعی منتظر ابلاغ به بانک‌های عامل است.

محمدجواد حق‌شناس در گفت‌وگو با فارس افزود: طبق آخرین پیگیری‌هایی که بنیاد مسکن به‌عنوان مجری طرح مسکن اجتماعی از بانک مرکزی و طی جلسه‌یی که با قائم‌مقام بانک مرکزی داشته است، هنوز تسهیلات طرح مسکن اجتماعی به بانک‌های عامل ابلاغ نشده است. وی ادامه داد: بانک مرکزی تعیین می‌کند که کدام بانک‌ها، بانک عامل این طرح باشند بنابراین اگر محدود به یک بانک باشد قطعا بانک مسکن تنها بانک عامل طرح مسکن اجتماعی خواهد بود.

حق‌شناس درباره میزان اعتبار تعیین شده برای تخصیص تسهیلات به مسکن اجتماعی گفت: میزان اعتبار تعیین شده برای طرح مسکن اجتماعی برای سال 96 و ساخت 100 هزار واحد مسکونی بالغ بر 2400میلیارد تومان است.

حق‌شناس با بیان اینکه بنیاد مسکن در حال پیگیری اختصاص این اعتبار است، اظهار کرد: امسال قرار است احداث 100 هزار مسکن اجتماعی آغاز شود تا به نیازمندان و افراد واجد شرایط تحویل شود.

 تصویب 8 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های راه و شهرسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۸ هزار میلیارد تومان برای ۴۱۱ طرح ملی حوزه راه و شهرسازی که بیشتر آنها طرح‌های نیمه‌تمام است در قانون بودجه سال جاری مصوب شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیر امینی افزود: توسعه شبکه ریلی نخستین اولویت وزارت راه در سال جاری است که اتصال 5 مرکز استان باتوجه به اقتصاد مقاومتی در فاز اول آن مدنظر است.

وی اضافه کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید ۴۷۰هزار میلیارد ریال در حوزه راه‌آهن کشور سرمایه‌گذاری شده است و اکنون نیز ۶۷۰ هزار میلیارد ریال طرح نیمه‌تمام در این بخش وجود دارد.

امینی با اشاره به حجم بالای کار و امکان ایجاد خدمات و اشتغال‌زایی بیشتر با ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل به جذب منابع اعتبارات با روش‌های مختلف تاکید کرد.

معاون وزیر راه و شهر‌سازی بیان کرد: راهکارهای خیلی مفیدی در قانون برنامه ششم و بودجه سال ۹۶ دیده شده و امیدواریم در لوایحی که در مجلس در دست تصویب است بخش حمل و نقل و توسعه زیرساخت‌های آن جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

امینی با تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و جذب اعتبارات لازم اظهار کرد: ۱۵هزار قرارداد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در همه شقوق حمل‌و‌نقل به ترتیب با اولویت توسعه ریلی، آزاد‌راه و فرودگاه‌ها منعقد شده است.

وی گفت: در برنامه ششم توسعه 5 هزار کیلومتر آزادراه و یک‌هزار کیلومتر شبکه ریلی توسط بخش خصوصی احداث می‌شود.

 

 

ارسال نظر