ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۴/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۸۱۴

 مدل تردد در بزرگراه صدر و تونل نیایش تغییر کرد

مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، گفت: طبق مصوبه شورای عالی ترافیک مقرر شد تا دسترسی هم‌سطح بزرگراه صدر به تونل نیایش در مسیر شرق به غرب تنها برای دسترسی اضطراری و امدادی استفاده شود.

به گزارش مهر، مازیار حسینی با بیان این مطلب و با تاکید بر اینکه طبق طراحی‌های اولیه، دسترسی صدرهمسطح به تونل شمالی نیایش و همچنین دسترسی تونل جنوبی به پل شهید صدر برای مواقع اضطراری پیش‌بینی شده بودند، اما به دلایل مختلفی زیر بار ترافیکی رفته بود و همین امر باعث بروز بار ترافیکی اضافی در این مسیر شده بود، افزود: به همین منظور از روز ۲۹ خرداد برای کاهش بار ترافیکی شرق به غرب همسطح بزرگراه صدر به تونل نیایش از ساعت ۷ صبح تا ۲۳ شب این مسیر دسترسی اضطراری و امدادی مسدود شده است. وی با بیان اینکه در دو سال گذشته پلیس راهور برای جلوگیری از سنگین شدن بار ترافیکی شرق به غرب پل صدر و روان‌سازی ترافیک صدر همسطح را در ساعات ۷ تا ۸ صبح ورودی تونل شمالی از صدر همسطح را مسدود می‌کرد، ادامه داد: در واقع پلیس راهور باتوجه به شرایط و دانسته‌های خود محور را فقط یک ساعت در صبح مسدود می‌کرد که پس از ارائه موارد آماری و کارشناسی از سوی مرکز کنترل ترافیک شهر تهران به پلیس راهور تصمیم به انسداد دو ساعته پیک صبح گرفته شد.

 تفاهم مجلس و شورای پنجم برای حل مشکلات تهران

ابراهیم امینی عضو منتخب شورای شهر تهران، از برگزاری جلسات مشترک با نمایندگان مردم تهران در مجلس برای حل سریع‌تر مشکلات شهر خبر داد و گفت: ۳ نفر از اعضای شورای پنجم برای حضور در جلسات مشترک انتخاب شدند.به گزارش ایلنا، ابراهیم امینی، از تشکیل جلسه ۵۱نفره متشکل از ۳۰ نماینده تهران در مجلس و ۲۱منتخب شورای پنجم خبر داد و اظهار کرد: برای پیشبرد سریع‌تر مسائل تهران مقرر شده که جلساتی بین نمایندگان تهران و منتخبان شورا برگزار شود. وی با اشاره به اینکه نخستین جلسه هفته گذشته در مجلس برگزار شد، افزود: در این جلسه تصمیم بر آن شد که نمایندگان تهران و همچنین منتخبان هر کدام ۳ نفر را انتخاب کنند تا جلسات مشترک بین این افراد برگزار شود. امینی با اشاره به رای‌گیری منتخبان شورای پنجم گفت: در نهایت بنده با ۱۳ رای، محسن هاشمی با ۱۲ رای و حسن رسولی با ۱۱ رای به عنوان منتخبان شورای پنجم برای شرکت در جلسات مشترک با مجلس انتخاب شدیم.

 چمران: وضعیت لاله‌زار نابسامان است

مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران، درخصوص سرانجام ساماندهی وضعیت خیابان لاله‌زار تهران گفت: این طرح نیاز به بررسی همه‌جانبه دارد تا گرفتار مشکلاتی مشابه پیاده راه ۱۷شهریور نشویم.

به گزارش مهر، چمران با اشاره به موضوع ساماندهی خیابان لاله‌زار گفت: در سال جاری دو بار به خیابان لاله‌زار رفتم و خیلی از مسائل و مشکلاتی که در این خیابان وجود دارد را مورد بررسی قرار دادیم و نامه‌یی هم به شهردار منطقه برای طرح ساماندهی لاله‌زار ارسال کردیم. رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه وضعیت خیابان لاله‌زار به‌شدت ناهنجار است، گفت: این خیابان به‌دلیل حجم بالای موتورسیکلت‌ها و کمبود جای پارک دارای مشکلاتی است. اتومبیل‌ها جای پارک ندارند. در عین حال چندین پارکینگ به انبار تبدیل شده که به این موضوع اعتراض کرده‌ایم.

وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی خیابان لاله‌زار گفت: در این خیابان باید ساماندهی اساسی صورت بگیرد منتها این موضوع باید با همکاری صاحبان مغازه‌ها و ساکنان خیابان لاله‌زار انجام شود که اگر این همکاری وجود نداشته باشد، ساماندهی امکان‌پذیر نیست.

 

ارسال نظر