سنگ بنای توسعه همکاری ایران و فرانسه با برجام گذاشته شد

۱۳۹۶/۰۴/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۸۱۲
سنگ بنای توسعه همکاری ایران و فرانسه با برجام گذاشته شد

وزیر راه و شهرسازی آخوندی در راس هیاتی برای بازدید از نمایشگاه هوایی لوبورژه و دیدار با وزیر حمل و نقل فرانسه به آن کشور سفر کرد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی این سفر، نخستین سفر وزیر کشورمان به فرانسه پس از انتخابات مجدد آقای روحانی و انتخاب امانوئل مکرون به‌عنوان روسای جمهوری ایران و فرانسه است. وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این سفر و در جمع اعضای انجمن و شورای کارفرمایان (مدف) فرانسه، گفت: پس از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، سنگ ‌بنای بسیار ارزشمندی برای روابط و توسعه همکاری‌های دو کشور نهاده شد که در این میان اراده رهبران و سیاستمداران دو کشور نیز بسیار راهگشا بوده است. آخوندی ادامه داد: شاهد عقد قراردادهای مهم همکاری در بخش‌های مهم هوایی، دریایی، ریلی، جاده‌یی و شهرسازی بودیم. همچنین قراردادهای حایز اهمیت تجاری با شرکت‌های ایرباس، بویینگ و ATR  منعقد شده است.

به گفته آخوندی، در زمینه‌های ریلی و راه‌آهن، نوسازی ناوگان و طرح‌های جامع نوین‌سازی ایستگاه‌های راه‌آهن، زیربناهای آن و تکنولوژی‌های نوین، پیشرفت‌های خوبی در عقد قراردادهای همکاری با کشورهای اروپایی داشتیم.

آخوندی با اشاره به اقدامات و همکاری‌های مطلوب دو کشور ایران و فرانسه در پیوند بخش‌های خصوصی تصریح کرد: در این میان اما مشکلات و چالش‌هایی هم وجود دارد که هدفم بیشتر پرداختن به این بخش از مساله است که کشورهای اروپایی از طریق رایزنی با نهادهای ‌سیاسی و تصمیم‌ساز مانند کمیسیون اروپایی، شورای مدیران و اتحادیه اروپا باید به شرکت‌ها و بخش‌های خصوصی اطمینان دهند تا با انگیزه و اعتماد بیشتری برای همکاری و سرمایه‌گذاری در ایران اقدام کنند.

 

ارسال نظر