ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۳/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۷۳۰

سکونت 5 میلیون خانوار در خانه‌های کوچک متراژ

تازه‌ترین اطلاعات منتشره از سوی مرکز آمار ایران نشان می‌دهد، حدود هزار و ۶۴۴ واحد مسکونی ۵۰مترمربع و کمتر وجود دارد که در هر واحد از آن 4 خانوار یا بیشتر زندگی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، براساس جداول سرشماری سال ۱۳۹۵ که از سوی مرکز آمار ایران منتشر شده است، تعداد خانوارهای ایرانی که در واحدهای مسکونی معمولی آپارتمانی یا غیرآپارتمانی زندگی می‌کنند ۱۸میلیون و ۴۵۲ هزار و ۶۶ خانوار است.

بر این اساس تعداد خانواری که در آپارتمان‌های ۵۰متر یا کمتر زندگی می‌کنند معادل یک‌میلیون و ۴۱۵هزار و ۸۳ خانوار است. همچنین تعداد خانواری که در واحدهای مسکونی آپارتمانی یا غیرآپارتمانی ۵۱ تا ۷۵ مترمربع زندگی می‌کنند، 3 میلیون و ۸۴۴هزار و ۷۰۲ خانوار است.

بنا بر این اطلاعات، فراوانی خانوار ایرانی که در آپارتمان‌های ۸۱ تا ۱۰۰ مترمربع زندگی می‌کنند از سایر دسته‌بندی‌های برمبنای متراژ خانه بیشتر است و همچنین فراوانی تعداد خانوارهایی که در آپارتمان‌های ۵۰۰ مترمربع زندگی می‌کنند نیز نسبت به سایر دسته‌بندی‌ها کمتر است. همچنین براساس اطلاعات منتشر شده در جداول آماری سرشماری ۱۳۹۵، از تعداد ۱۷ میلیون و ۴۵۲هزار و ۶۶ خانواری که در واحدهای مسکونی آپارتمانی و غیرآپارتمانی زندگی می‌کنند، ۱۷میلیون و ۸۰ هزار و ۵۳۹ (یک خانوار) در یک واحد مسکونی و ۲۳۰ هزار و ۱۰۱ (دو خانوار) در یک واحد مسکونی زندگی می‌کنند، ۴۲ هزار و ۲۷۱ (سه خانوار) در یک واحد مسکونی و ۹ هزار و ۱۲۵ (چهار خانوار و بیشتر) در یک واحد مسکونی زندگی می‌کنند. گفتنی است از میان ۹ هزار و ۱۲۵ (۴ خانوار) که در یک واحد مسکونی زندگی می‌کنند، یک‌هزار و ۶۴۴ (چهار خانوار و بیشتر) در واحدهای ۵۰ متری و کمتر، ۹۰۵ (۴ خانوار و بیشتر) در واحدهای ۵۱ تا ۷۵متری و بیشتر، ۴۸۹ هزار (۴ خانوار و بیشتر) در واحدهای ۷۶ تا ۸۰ متری و بیشتر، ۱۴۳۰ (۴ خانوار و بیشتر)، در واحدهای ۸۱ تا ۱۰۰ متر و بیشتر، ۲۱۴۵ (۴ خانوار و بیشتر) در واحدهای ۱۰۱ متری تا ۱۵۰ متری و بیشتر، ۱۲۸۴ (۴ خانوار و بیشتر) در واحدهای مسکونی ۱۵۱ تا ۲۰۰ متری، ۷۸۸ (۴خانوار و بیشتر) در واحدهای مسکونی ۲۰۱ تا ۳۰۰ متری و ۳۰۶ (۴ خانوار و بیشتر) در واحدهای مسکونی ۳۰۱ تا ۵۰۰ متری و ۲۱ (۴ خانوار و بیشتر) در واحدهای مسکونی ۵۰۱ متر و بیشتر زندگی می‌کنند.

تعهد جمعی منتخبان شورای پنجم به نمایندگی مردم

اعضای منتخب شورای شهر تهران در یک توافق جمعی متعهد شدند در طول ۴ سال نمایندگی مردم در این شورا هیچ‌گونه مسوولیتی که قابل جمع با عضویت در شورا نباشد، برعهده نخواهند گرفت.

به گزارش ایلنا، ۲۱ نفر از اعضای شورای پنجم شهر تهران، ری و تجریش در جلسه دیروز اعلام کردند، به پاس احترام به رای مردم و امانتداری در مسوولیتی که برعهده ما گذاشته‌اند و با تاکید بر پایبندی به میثاق‌نامه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، اعضای دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، در یک توافق جمعی متعهد شدند در طول ۴ سال نمایندگی مردم در این شورا هیچ‌گونه مسوولیتی که قابل جمع با عضویت در شورا نباشد، برعهده نخواهند گرفت.

در شرایطی که انتظار می‌رفت محسن هاشمی گزینه اصلاح‌طلبان برای تصدی شهرداری تهران باشد اما با این توافق رسما این احتمال از بین رفت. این در حالی است که منتخبان جدید شورای شهر تاکنون گزینه‌یی برای انتخاب شهردار معرفی نکرده‌اند. در این رابطه دو عضو شورای پنجم تاکید کردند که تاکنون هیچ گزینه‌یی برای تصدی شهرداری تهران، در این شورا مطرح نشده است. به گزارش ایلنا، افشین حبیب‌زاده درباره گزینه‌های مطرح برای تصدی شهرداری تهران اظهار کرد: تاکنون هیچ گزینه‌یی برای تصدی شهرداری تهران، در شورای پنجم مطرح نشده است. این عضو شورای پنجم همچنین درباره انتخاب شهردار توسط مردم، گفت: تجربه‌های متفاوتی در این خصوص در شهرهای توسعه‌یافته وجود دارد؛ به‌طوری که در برخی شهرها، شهردار به وسیله مردم انتخاب می‌شود و در برخی دیگر شهردار را شورا انتخاب می‌کند. وی افزود: در برخی دیگر از شهرها، یک حالت تلفیقی وجود دارد و مردم شهردار را انتخاب می‌کنند و شهردار نیز یک عضو شورا تلقی می‌شود. برخی شهرهای دیگر نیز این موضوع را به رفراندوم می‌گذارند و درباره انتخاب شهردار توسط مردم یا شورا نظرخواهی می‌شود. حبیب‌زاده با بیان این مطلب که در حال حاضر در ایران براساس قانون شهردار توسط نمایندگان شورا انتخاب می‌شود، اظهار کرد: اگر لازم باشد، تغییری در فرآیند انتخاب شهردار ایجاد شود، پیشنهاد من این است که یک رفراندوم (پرسش عمومی) برگزار شود تا بدانیم که مردم به کدام شیوه رضایت دارند و درنهایت اگر نیاز به تغییر قانون بود، در مجلس تصویب شود. حسن خلیل‌آبادی عضو دیگر شورای پنجم نیز با تاکید بر اینکه هنوز هیچ گزینه‌یی در شورای پنجم برای شهرداری تهران مطرح یا پیشنهاد نشده است، گفت: قرار بر این شده که هر عضو شورا تا 14 تیرماه گزینه‌های پیشنهادی خود (3 نفر) را مطرح کند. وی اظهار کرد: با مصوبه امروز شورا دیگر هیچ یک از اعضای شورا نمی‌توانند گزینه شهرداری تهران باشند، بنابراین گزینه محسن هاشمی برای این پست دیگر مطرح نیست.

 

 

ارسال نظر