ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۳/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۶۴۵

مسافران تعطیلات عید فطر وضعیت راه‌ها را چک کنند

داود کشاورزیان، رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی گفت: با توجه به همزمانی تعطیلات عید سعید فطر با آغاز تعطیلات تابستانی، مسافران قبل از سفر وضعیت راه‌ها را چک‌کنند و هیچ شهروندی بدون‌کنترل، سفرهای جاده‌یی را آغاز نکند.

کشاورزیان گفت: کمیته هماهنگی سفرهای تابستانی و تعطیلات عید فطر طبق معمول سال‌های گذشته با حضور همه دستگاه‌هایی که به‌نوعی دست‌اندرکار بحث سفرها هستند برگزار شده است و کلیه دستگاه‌ها در آمادگی کامل به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه ۶ و ۵ تیر ماه ایام عید فطر است و الگوی سفرها نشان می‌دهد مردم قبل از این تعطیلات به سفر می‌روند، گفت: بر همین اساس تاریخ طرح تابستانی یا سفرهای تابستانی را ۳۱خردادماه پیشنهاد کرده‌ایم.

کشاورزیان در این باره توضیح داد: امسال عید فطر روز دوشنبه است و با توجه به رفتاری که از هموطنان سراغ داریم، پیش‌بینی ما این است که سفرهای مربوطه با عید فطر به دلیل همزمانی با سفرهای تابستانی احتمالا از روز پنج‌شنبه یعنی ۴روز قبل از ایام عید فطر آغاز شود که فرصت خوبی برای توزیع سفرهاست.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی ادامه داد: بخشی از مردم ممکن است، علاقه‌مند باشند قبل از پایان ماه مبارک به سفر بروند و برخی مقید باشند تا آخرین روز ماه مبارک در شهر خود مانده و بعد به سفر بروند و بر همین اساس ما امیدواریم با توزیع سفرها ترافیکی که در سال ۹۴ به‌دلیل همزمانی عید فطر با روز جمعه داشتیم را امسال شاهد نباشیم.

کشاورزیان ادامه داد: در عین‌ حال توصیه بنده این است که مسافران قبل از سفرها وضعیت راه‌ها را چک کنند و وضعیت ترافیک را کنترل کنند و هیچ شهروندی بدون کنترل، سفرهای جاده‌یی را آغاز نکند و در ساعاتی از روز اقدام به سفر کنند که ترافیک سبک‌تر باشد تا وقتشان در جاده‌ها تلف نشود. به گفته کشاورزیان، تعطیلات عید فطر دو سال پیش ترافیک خیلی سنگینی در جاده کرج ایجاد شده بود که موجبات خستگی و تصادف جاده‌یی را فراهم کرد.

گزارش‌های نگران‌کننده از فساد در شهرداری تهران

به گفته مرتضی الویری، یکی از چالش‌های اصلی شهرداری، نهادینه شدن فساد است. درحال حاضر گزارش‌های نگران‌کننده‌یی از فساد در عزل و نصب مدیران، فساد در مناقصه‌ها و مزایده‌ها، فساد در واگذاری‌ها و تغییر کاربری‌ها در شهرداری تهران به گوش می‌رسد.

به گزارش ایلنا مرتضی الویری، رییس سنی منتخبان شورای شهر تهران با اشاره به تخلفات مطرح در شهرداری تهران گفت: من با گوشمالی متخلفان، مخالفتی ندارم. فساد نهادینه شدن اعتماد مردم را نسبت به حاکمیت نابود خواهد کرد. وقتی مردم برای پیشبرد کارهایشان مجبور باشند رشوه بدهند، اعتماد خود را به سیستم از دست می‌دهند. زمانی که پروژه‌یی 100میلیارد تومانی با ۵۰۰ میلیارد تومان به انجام می‌رسد، پولش از جیب مردم می‌رود. مردم مشتاق هستند روزی را ببینند که شهرداری شفاف، بدون ابهام و تخلف است و هر کس در جای خود قرار دارد. البته برخورد و محاکمه متخلفان بر عهده قوه قضاییه است و وظیفه ما ارائه گزارش است.  رییس سنی شورای پنجم تهران اظهار کرد: یکی از چالش‌های اصلی شهرداری، نهادینه شدن فساد است. درحال حاضر گزارش‌های نگران‌کننده‌یی از فساد در عزل و نصب مدیران، فساد در مناقصه‌ها و مزایده‌ها، فساد در واگذاری‌ها و تغییر کاربری‌ها به گوش می‌رسد و همه اینها ایجاب می‌کند که برخوردی سیستماتیک برای جلوگیری از فساد در شهرداری تهران شکل بگیرد.

الویری با اشاره به اهمیت حضور شهردار در هیات دولت تصریح کرد: تهران پایتخت است و نحوه اداره آن تاثیر جدی روی کل کشور خواهد داشت. در نتیجه باید ارتباطی ارگانیک و پیوسته میان ارکان دولت و شهرداری وجود داشته باشد و حضور شهرداری در هیات دولت این روند را تسریع خواهد کرد. از سوی دیگر گردش مالی، تنوع و گستردگی شهرداری تهران معادل چندین وزارتخانه است و حدود ۶۰۰ فعالیت مهم و مرتبط با هیات دولت در شهرداری تهران وجود دارد و حضور شهردار تهران در هیات دولت جلو فرآیندهای بروکراتیک را خواهد گرفت.

گلایه حقانی از جا‌به‌‌جایی اجباری کارمندان شهرداری

محمد حقانی، رییس کمیته محیط زیست شورای شهر از برخوردهای حذفی و جابه‌جایی اجباری برخی کارمندان و کارشناسان شهرداری گلایه کرد.

به گزارش«تعادل» محمد حقانی با بیان اینکه از ابتدای ماه رمضان برنامه‌یی در شبکه دو برای ارائه دستاوردهای شهرداری روی آنتن رفته که صرفا تبلیغاتی است، ادامه داد: با اینکه هزینه هنگفتی پرداخت شده اما جذابیتی ندارد و آنقدر برنامه یکنواخت است که به دور از شان و شخصیت شهرداری تهران است.

وی با بیان اینکه برای تبلیغ پفک هم چنین برنامه‌یی نمی‌سازند به برخورد حذفی با تعدادی از کارشناسان و کارمندان مستقل و قدیمی در شهرداری انتقاد کرد و گفت: مطمئن هستم که شهردار تهران از برخوردهای حذفی با تعدادی از کارشناسان قدیمی و مستقل در معاونت حمل و نقل اطلاعی ندارد چراکه در این معاونت نسبت به جابه‌جایی اجباری کارشناسان اقدام شده و با کارمندانی که سابقه چند ده ساله دارند، برخورد حذفی می‌شود و این اقدامات به دور از انصاف است.

وی همچنین در مورد احداث میدان میوه و تره‌بار در پارکینگ مجاور بیمارستان پارسیان انتقاد کرد و گفت: شهرداری اخیرا تصمیم گرفته که در این زمین میدان میوه و تره بار بسازد که این مساله خود موجب جذب سفر شده و ترافیک آن خیابان‌های اطراف را قفل می‌کند و از نظر بهداشتی نیز نمی‌توان در کنار بیمارستان، میدان میوه‌و‌تره‌بار ایجاد کرد.

 

ارسال نظر