اخبار فناوری

۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۳۲۷

قدیمی‌ترین دوربین وب جهان خاموش می‌شود

دوربین موسوم به Fogcam که در سال ۱۹۹۴ میلادی به منظور نظارت بر تغییرات آب و هوا در دانشگاه ایالت سن‌فرانسیسکو نصب شد و از آن زمان تاکنون بطور مستمر روشن بوده است، خاموش می‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری بی‌بی‌سی، اکنون جف شوارتز و دن ونگ سازندگان این دوربین قصد دارند آن را برای همیشه خاموش کنند زیرا به اعتقاد آنها دیگر فضای مناسبی برای قرار دادن دوربین وجود ندارد.

به گفته آنها دوربین در تاریخ ۳۰ آگوست سال جاری میلادی خاموش خواهد شد. البته وب‌سایتی که امکان دسترسی به این دوربین را فراهم می‌کرد همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.

به گفته شوارتز نصب اولین دوربین وب زنده دنیا در سال ۱۹۹۳ میلادی در دانشگاه کمبریج الهام بخش او برای راه‌اندازی این دوربین بوده است. دوربین وب کمبریج که برای مراقبت از یک قهوه‌جوش عمومی نصب شده بود، در سال ۲۰۱۱ میلادی خاموش شد.

در سال ۱۹۹۴ شوارتز و ونگ دو برنامه‌نویس جوان بودند و از پروژه راه‌اندازی دوربین وب به عنوان روشی برای تمرین برنامه‌نویسی و آشنایی با فناوری‌های اولیه وب استفاده می‌کردند.

به گفته آنها این دوربین یک پروژه کوچک آزمایشی بود که توانست حیات خود را از روزهای آغازین دنیای اینترنت، به مدت ۲۵ سال رقم بزند.

هوآوی در ایران دفتر دارد؟

یک مقام کانادایی مدعی شد که شرکت هوآوی یک دفتر در ایران دارد.

به گزارش ایلنا بلومبرگ نوشت: یک مقام کانادایی مدعی است که مدیر ارشد مالی شرکت هواوی به یک مقام مرزی کانادایی گفته است که این شرکت یک دفتر در ایران دارد - در این صورت تایید این خبر ادعای ایالات متحده امریکا مبنی بر نقض تحریم‌ها علیه ایران توسط این شرکت چینی تایید می‌شود.

چندی پیش مدیر ارشد مالی شرکت هوآوی با اتهام نقض تحریم‌های مالی امریکا علیه ایران روبرو شده بود. این در حالی است که ایتنا در خبری دیگر گزارش دادکه ​​​​​​​بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت هواوی گفت فشار امریکا روی این شرکت کار را به مرگ و زندگی کشیده است.

رن ژنگ فی، مدیرعامل هواوی در جمع کارکنان این شرکت حاضر شد و وضعیت فعلی را به یک میدان جنگ تشبیه کرد. هواوی از ماه می‌وارد لیست سیاه امریکا شد و شرکت‌های امریکایی از انجام معامله با این غول چینی منع شدند. با این حال کاخ سفید روز گذشته با اعطای معافیت موقت ۹۰ روزه برای همکاری با این شرکت موافقت کرد.

هواوی که وابستگی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری زیادی به امریکا دارد تبدیل به یکی از اصلی‌ترین میادین زورآزمایی جنگ تجاری بین چین و امریکا شده است. رن با اشاره به اینکه هواوی نیاز به خونی تازه در رگ‌هایش دارد گفت: وارد بازی مرگ و زندگی شده‌ایم و باید بااستعدادترین و ماهرترین افراد را برای همکاری استخدام کنیم. رییس این غول چینی با تاکید بر ضرورت افزایش بهره‌وری این شرکت گفت نیاز است نیروهای مازاد تعدیل شوند. همچنین هوآوی به روند خرید تجهیزات مورد نیاز خود در مدت معافیت تحریمی سرعت خواهد بخشید تا پاسخگوی نیاز مشتریانش باشد.

پاک کردن سابقه فعالیت با تنظیمات جدید فیسبوک

قرار است فیسبوک گزینه‌ای موسوم به Off-Facebook Activity را به تنظیمات خود اضافه کند تا کاربران بتوانند تمام برنامه‌ها و وب‌سایت‌هایی را که اطلاعات مرتبط با فعالیت آنها را برای فیسبوک ارسال می‌کنند، مشاهده کنند. فیسبوک از این اطلاعات برای نمایش هدفمند تبلیغات خود استفاده می‌کند.

به گزارش ایرنا، همچنین قرار است گزینه‌ای در اختیار کاربران قرار گیرد تا با پاک کردن سابقه فعالیت خود، مانع ردگیری آن توسط فیسبوک شوند. اکنون این گزینه تنها در کشورهای ایرلند، کره جنوبی و اسپانیا در اختیار کاربران قرار گرفته است، اما هدف نهایی فیسبوک ارایه این امکانات در سراسر جهان است.

این اقدامات فیسبوک در حالی انجام می‌شود که اپل و موزیلا پیش از این تدابیری را برای ممانعت از ردگیری فعالیت آنلاین کاربران از طریق مرورگرهای آنها اتخاذ کرده‌اند.

علاوه بر این، مقامات نظارتی آلمان اعلام کردند این شرکت باید روش‌های جمع‌آوری و ادغام اطلاعات کاربران را به میزان قابل توجهی محدود کند، مگر اینکه کاربران بطور صریح در این خصوص اعلام رضایت کنند. به گفته فیسبوک هر کاربر موبایل بطور متوسط ۸۰ برنامه دارد که ماهانه ۴۰ مورد از آنها را مورد استفاده قرار می‌دهد. برنامه‌هایی که گزینه Off-Facebook Activity نمایش می‌دهد، یک فهرست طولانی خواهد بود. در صورت استفاده کاربر از این گزینه و غیرفعال کردن دسترسی فیسبوک به اطلاعات شخصی، هنوز هم اطلاعات توسط فیسبوک جمع‌آوری می‌شود؛ اما این اطلاعات به صورت ناشناس بوده و نام کاربر مذکور در اطلاعات درج نمی‌شود.

بیش از یک سال است که فیسبوک در حال آماده‌سازی گزینه Off-Facebook Activity است و مارک زاکربرگ سال گذشته در کنفرانس توسعه‌دهندگان F8 متعهد شد این ویژگی امکان کنترل اطلاعات شخصی را توسط کاربران در اختیار آنها قرار می‌دهد.

 

ارسال نظر