اخبار

۱۳۹۸/۰۵/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۴۴۸

اختلال در واردات   گوشی به دلیل مشکل در ثبت سفارش

مهر| وزیر اتباطات و فناوری اطلاعات گفت: واقعیت از دید ما این است که در ثبت سفارش و تخصیص ارز مشکلاتی وجود دارد و واردات رسمی دچار اختلال است. محمد‌جواد آذری‌جهرمی روز گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار، گفت: خبرنگاران امروز یکی از تولید‌کنندگان محتوا در شبکه ملی اطلاعات هستند که امروز ابزارشان متفاوت شده، روزی با روزنامه سر و کار داشتند اما امروز فضای مجازی است. وی تاکیدکرد: برای حمایت از خبرنگاران دولت در گذشته مصوباتی داشت، امروز هم ما پیشنهاد دادیم خبرنگارانی که در جامعه خبری کشور فعالیت می‌کنند و ابزار اصلی کارشان فضای مجازی است مطرح کردیم که اینترنت رایگان داده شود و رییس‌جمهور نیز موافقت کرد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ظرف یکی دو روز آینده سایت ثبت‌نام باز خواهد شد، اظهار داشت: خبرنگارانی که در جامعه خبری کشور فعالیت می‌کنند می‌توانند ثبت‌نام کنند. با وزارت ارشاد باید هماهنگی لازم صورت گیرد و لیست خبرنگاران باید مشخص شود. جهرمی در خصوص خریداری گذرنامه برای رجیستری تلفن‌های همراه، گفت: فعالیت‌های که رو به سمت دور زدن قانون می‌آورد یک مفهوم درون خود دارد و آن این است که روال فعلی اشکالاتی را وارد دارد. وی اضافه کرد: وارد‌کننده‌ای که می‌تواند گوشی را وارد کند و عوارض حداقلی هم می‌دهد دلیل ندارد که بخواهد چنین شیوه‌ای را استفاده کند و هزینه‌ای را برای خودش و مصرف‌کننده ایجاد کند. جهرمی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی قانون اصلی دچار مشکل است مجبوریم محدودیت‌های بیشتری اعمال کنیم که در نهایت مردم را اذیت می‌کند.

حذف قبض تلفن از دوره بعد در سراسر کشور

روابط عمومی مخابرات|مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران گفت: در راستای نهادینه‌سازی فرآیندهای دولت الکترونیک، از دوره آینده و همزمان با سیکل سوم، قبوض تلفن ثابت به صورت کامل حذف خواهد شد. محمدرضا بیدخام گفت: از مهرماه سال جاری (سیکل سوم)، دیگر قبوض کارکرد تلفن ثابت در تمام استان‌ها و مناطق مخابراتی چاپ و توزیع نمی‌شود. وی با تاکید بر استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌های دولت الکترونیک خاطرنشان کرد: با توجه به ایفای نقش مسوولیت‌ اجتماعی، شرکت مخابرات ایران قبوض کاغذی کارکرد هزینه تلفن ثابت مشترکان را از دوره آینده در تمام استان‌ها و مناطق مخابراتی حذف می‌کند. بیدخام، صرفه‌جویی سالانه از حذف قبوض و به‌کارگیری این هزینه در راستای توسعه مخابرات را از اولویت‌های این شرکت دانست و گفت: تمام مشتریان تلفن‌ثابت در سراسر کشور از این پس می‌توانند با تماس با سامانه ۲۰۰۰، به‌صورت شبانه‌روزی از خدمات پرداخت قبوض استفاده کنند. وی ادامه داد: وب‌سایت شرکت مخابرات ایران به آدرس www.tci.ir و کد دستوری ussd ستاره ۲۰۲۰ مربع نیز در اختیار تمام مشتریان قرار دارد و مشترکان در سراسر کشور می‌توانند ضمن دریافت کارکرد تلفن ثابت خود به‌صورت لحظه‌ای، نسبت به پرداخت قبوض اقدام کنند.

طرح بازیافت موشک میان زمین و آسمان

انگجت| راکت لب طرح خود را برای بازیافت موشک‌هایش اعلام کرده است. این شرکت تصمیم دارد به وسیله یک بالگرد قسمت اول موشک را میان زمین و آسمان به قلاب بیندازد. اسپیس ایکس تنها شرکتی نیست که سعی دارد با بازیافت موشک‌های خود از آنها دوباره استفاده کند. در همین راستا شرکت «راکت لب» که در ارسال موشک‌های کوچک به آسمان پیشتاز است، نیز از طرح‌هایی برای بازیافت قسمت اول موشک الکترون خود رونمایی کرده است. طبق این استراژی راکت لب قصد دارد به وسیله یک هلی کوپتر قسمت اول موشک را میان زمین و آسمان بگیرد. در حقیقت بالگرد طی فرود قسمت اول موشک چتر نجات آن را به قلاب می‌اندازد. این روش به اندازه شیوه‌های اسپیس ایکس ساده نیست اما در صورت موفقیت آمیز بودن، کارآمد خواهد بود. البته راکت لب از هم‌اکنون فعالیت‌هایی را آغاز کرده اما به نظر نمی‌رسد تا ۳ پرتاب آتی این شرکت طرح مذکور اجرا شود.

زمان دقیق عرضه «آیفون ۱۱ » مشخص شد

اسین ایج| یک سهل انگاری ساده توسط مدیر یک شرکت ژاپنی باعث شد تا همه از زمان عرضه مدل جدید آیفون مطلع شوند. اگر چه از مدت‌ها پیش مشخص شده بود که آیفون ۱۱ در شهریور ماه در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد، اما روز دقیق به بازار آمدن و رونمایی از گوشی یادشده مشخص نبود. این‌بار کن میائوچی رییس شرکت سافت بانک بطور تصادفی و به خاطر بی‌دقتی در یک اظهارنظر در جمع خبرنگاران زمان عرضه آیفون ۱۱ را افشا کرده است. بر اساس گفته‌های وی آیفون ۱۱ در تاریخ ۲۰ سپتامبر به بازار می‌آید و عرضه جهانی آن نیز در هفته‌های بعد آغاز خواهد شد. همچنین عرضه 2 مدل دیگر آیفون ایکس اس در روز ۲۱ سپتامبر و ۲۲ سپتامبر صورت می‌گیرد. وی بلافاصله بعد از افشای این موضوع از این کار عذرخواهی کرد. سافت بانک از شرکای تجاری قدیمی اپل در ژاپن است و اولین شرکت فروشنده آیفون در این کشور بوده است. این مدیر ژاپنی تایید کرده که آیفون ۱۱ دارای سه دوربین و باتری بزرگ‌تری خواهد بود. بعید به نظر می‌رسد این آیفون با استاندارد نسل پنجم تلفن همراه سازگار باشد.

 

 

ارسال نظر