اخبار

۱۳۹۸/۰۲/۰۷ - ۰۰:۲۴:۵۹
کد خبر: ۱۴۳۲۱۳

 مایکروسافت هم تریلیون دلاری شد

ورج|ارزش کمپانی عظیم امریکایی مایکروسافت روز پنج‌شنبه از یک تریلیون دلار گذشت و به این ترتیب این کمپانی هم به باشگاه تریلیون دلاری‌ها پیوست. پیش‌تر در سال ۹۷ دو کمپانی دیگر امریکا یعنی اپل و آمازون به این باشگاه پیوسته بودند. اپل نخستین کمپانی بود که بیش از یک تریلیون دلار ارزش‌گذاری شد.

کمپانی مایکروسافت در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، ۲۰۱۹، از انتظارات فراتر رفت و به فروش و سودی بیش از آن چه تصور می‌شد دست یافت.

درآمد مایکروسافت در سه ماهه نخست سال جاری با ۱۴ درصد افزایش به بالای ۳۰ میلیار دلار رسید. در نخستین ساعات کاری بازار جهانی در روز پنج‌شنبه ارزش سهام مایکروسافت تا پنج درصد هم بالا رفت و برای مدتی ارزش کل این کمپانی را به بالای یک تریلیون دلار رساند.

فیس‌بوک در انتظار جریمه ٣تا ۵ میلیارد دلاری

انگجت | طبق گزارش درآمد سه ماهه اول ٢٠١٩فیس‌بوک، این شرکت تخمین می‌زند ٣تا۵ میلیارد دلار جریمه بپردازد.

سال گذشته روند رشد فیس‌بوک کاهش یافت. اما با تمام این اوضاع و مشکلات اخیر فیس‌بوک، درآمد سه ماهه نخست ٢٠١٩ آن ١. ١۵ میلیارد دلار گزارش شده است. این رقم نشان‌دهنده رشد سالانه ٢۶ درصدی است.اما نکته جالب آنکه فیس‌بوک در گزارش خود تخمین می‌زند ٣تا۵ میلیارد دلار جریمه پرداخت کند. این جریمه مربوط به تحقیقات ادامه‌دار FTC (کمیسیون تجارت فدرال) درباره روش‌های اشتراک‌گذاری اطلاعات کاربران در فیس‌بوک است. با در نظر گرفتن جریمه ٣میلیارد دلاری سودآوری کل فیس‌بوک در سه ماهه نخست سال ۵١ درصد نسبت به سال گذشته کاهش می‌یابد.به هرحال این مبلغ (جریمه ٣تا ۵ میلیارد دلاری) در صورت تأیید بیشترین میزان جریمه‌ای است که یک شرکت حوزه فناوری می‌پردازد.

راه‌اندازی ربات هوشمند

در نمایشگاه کتاب

یک پیام‌رسان بومی از راه‌اندازی ربات هوشمند برای اطلاع‌رسانی سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

این ربات که توسط پیام‌رسان آیگپ طراحی و راه‌اندازی شده قادر است اطلاعاتی همچون جست‌وجوی ناشران حاضر در نمایشگاه کتاب با ذکر نام، نشانی، شماره تماس، وب‌سایت و محل دقیق غرفه ناشر را در اختیار کاربرانش قرار دهد.

آی‌بوک همچنین نقشه نمایشگاه، مسیرهای دسترسی، پارکینگ‌های اطراف، توصیه‌های ضروری و اطلاعات تماس با مدیران و برگزارکنندگان نمایشگاه کتاب تهران را دراختیار کاربران خود قرار می‌دهد.بازدید‌کنندگان می‌توانند با استفاده از یکی از نسخه‌های تلفن همراه، رایانه رومیزی یا نسخه برخط و ورود به صفحه اختصاصی نمایشگاه کتاب یا جست‌وجوی شناسه @ig_ibook_bot از خدمات و امکانات این ربات هوشمند استفاده کنند .

احتمال عرضه دو ایرپاد جدید توسط اپل انگجت | طراحی ایرپادهای شرکت اپل چیزی بود که می‌توان گفت دنیای هندزفری‌ها را متحول کرد. اکنون نیز این شرکت قصد دارد

احتمالاً تا پایان سال جاری میلادی دو مدل جدید معرفی کند که گفته می‌شود یکی از آنها از طراحی کاملاً جدیدی برخوردار است.

ایرپاد (AirPod) یا همان ایربادهای (AirBud) مخصوص شرکت اپل هندزفری‌های واقعاً بی‌سیمی هستند که آغاز یک موج جدید از مدل‌های هندزفری بوده‌اند.

«مینگ-چی کو» یکی از تحلیلگران محصولات اپل ادعا کرده است که اپل دو نسخه جدید از ایرپاد را بین سه ماه آخر سال ۲۰۱۹ و سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد کرد.

وی می‌گوید یکی از این دو مدل جدید دارای طراحی «کاملاً جدید» است که حتماً قیمت بالاتری خواهد داشت.

این تحلیلگر در مورد جزییات این مدل‌های جدید صحبتی نکرده است هر چند که به نظر می‌رسد هر دوی این مدل‌ها از لحاظ ظاهری دارای طراحی «سیستم در بسته» (system-in-package) خواهند بود که موجب بهبود تولید و صرفه جویی در فضا شده و مهم‌تر از همه برای اپل هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهد. “کو “ گمانه‌زنی‌هایی در مورد ویژگی‌های این دو مدل نظیر لغو نویز (جلوگیری از ورود صدای محیط به گوش کاربر)، دامنه اتصال طولانی‌تر و مقاومت در برابر آب انجام داده است، اما مشخص نیست که منبع سخنانش از کجاست.

نمی‌توان گفت که حرف‌های “کو “ صحت دارد یا نه، اما معمولاً پیش‌بینی‌های وی از ناکجاآباد سرچشمه نمی‌گیرد.

با توجه به برآوردها، ایرپادهای اپل در حال حاضر بیشترین فروش را بین هندزفری‌های واقعاً بی‌سیم در سطح جهان دارند و اپل بدون شک می‌خواهد این فروش را حفظ کرده و بالاتر ببرد.

 

ارسال نظر