مقایسه قیمت «آیفون ۸» قانونی و قاچاق

۱۳۹۶/۰۷/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۰۶۵

 با رونمایی از تلفن‌های همراه iphone ۸+، iphone ۸ و iphoneX شاهد عرضه قانونی و قاچاق آن در بازار ایران با اختلاف قیمتی قابل ملاحظه با سایت Apple هستیم.

با رونمایی از تلفن‌های همراه iphone۸، +iphone۸ و iphoneX با برند تجاری اپل مجددا میزان قیمت اولیه این تلفن‌های همراه در بازار ایران در قیاس با قیمت عرضه شده در سایت Apple شاهد تب و تاب اولیه خرید و فروش این برند تلفن همراه در روزهای اولیه آن هستیم.

در مورد iphone ۸ و +iphone ۸ علاوه بر رونمایی، عرضه این مدل از تلفن‌های همراه برند Apple آغاز شده و در برخی واحدهای فروش تلفن همراه در بازار تهران نیز موجود است، این در حالی است که در مورد تلفن همراه iphoneX تنها رونمایی از آن توسط ساید Aplple صورت گرفته و از اواسط آبان ماه سال جاری به خط تولید می‌رسد.

مساله‌یی که در مورد عرضه اولیه مدل‌های جدید تلفن همراه iphone با برند تجاری Apple وجود دارد این است که علاوه بر حباب ایجاد شده که موجب اختلاف فاحش قیمت در بازار ایران در قیاس با قیمت‌های اعلام شده در سایت اپل است، شاهد عرضه تلفن‌های همراه قاچاق هستیم.

این در حالی است که شرکت‌های دارای خدمات پس از فروش تلفن همراه iphone با برند تجاری اپل توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت مشخص شده و تنها امکان ثبت سفارش و واردات قانونی برای این شرکت‌ها وجود دارد. شرکت‌هایی که اسامی آنها مشخص است و عرضه تلفن‌های همراه آیفون توسط سایر فروشگاه‌ها به عنوان قاچاق تلقی می‌شود. تلفن‌های همراه iphone۸، +iphone۸ و iphoneX با حافظه ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایت عرضه شده و در خصوص این تلفن‌های همراه حافظه‌های ۱۶، ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایت وجود ندارد. در حال حاضر برخی فروشنرگان قیمت آیفون 8 را از 4 میلیون و 100 (با کمترین حافظه) تا 6 میلیون و 100 (با بیشترین حافظه) اعلام کرده‌اند. این در حالی است که وارد‌کنندگان غیر رسمی قیمت آیفون 8را از 5 میلیون تومان (با کمترین حافظه) تا 6 میلیون و 500 (با بیشترین حافظه) اعلام کرده‌اند.

به نظر می‌رسد این ارقام متفاوت و تفاوت فاحش آن با قیمت‌هایی که در سایت اپل قرار گرفته است نابسامانی بازار تلفن همراه را بیش از گذشته به رخ کشیده است.

 

 

ارسال نظر