رونمایی از طرح اولیه فضاپیمای جهنده

۱۳۹۶/۰۷/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۸۳۴

 یک شرکت امریکایی قرار است از طرح اولیه فضاپیمایی بی‌سرنشین برای کاوش در پلوتو رونمایی کند که روی سطح سیاره می‌جهد تا نمونه و اطلاعات جمع‌آوری کند.

شرکت امریکایی Global Aerospace Corporation (CAG) قرار است طرح اولیه از فضاپیمایی بی‌سرنشین برای کاوش در پلوتو را رونمایی کند که قادر به جهیدن روی سطح سیاره است. طرح اولیه ماموریت Pluto Hop, Skip and Jump

در سمپوزیوم طرح‌های اولیه نوآور ناسا نمایش داده

خواهد شد.  فضاپیما مذکور نه تنها قادر به فرود آسان بر سیاره کوتوله است بلکه به‌طور خودکار خود صدها کیلومتر را از یک نقطه به نقطه‌یی دیگر می‌پرد و سطح یخ‌زده سیاره را بررسی می‌کند. این طرح اولیه با توجه به جاذبه گرانشی این سیاره که ۰/۰۶ درصدجاذبه زمین است و اتمسفر مملو از نیتروژن و متان آن ارائه شده است. در این ایده اولیه بالنی با قطر ۸۰ متر فضاپیما را به سمت پلوتو می‌برد. همچنین بالن می‌تواند با سرعت بیش از ۴۸ هزار کیلومتر برساعت حرکت کند و فقط با تکیه بر نیروی جاذبه این سیاره از سرعت خود کاسته و آماده فرود می‌شود. در این نقطه بالن از فضاپیما جدا می‌شود. همچنین فضاپیما پس از فرود، وارد فاز «جهش» می‌شود و با وارد کردن نیرویی کم صدها کیلومتر را با جهش طی می‌کند. این فضا پیما در مدت اقامت خود در پلوتو ریشه این سیاره کوتوله، بخش‌های زیر پوسته‌یی، گازشناسی سطحی و دمای اتمسفر این سیاره را بررسی خواهد کرد. علاوه بر آن نمونه‌هایی از سیاره برای مطالعات آزمایشگاهی جمع‌آوری می‌کند. به هرحال این طرح اولیه هنوز در مراحل اولیه آزمایش‌های فیزیکی است تا در صورت تایید وارد بخش طراحی و ساخت می‌شود.

 

 

ارسال نظر