مذاکره با 5 شرکت بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری در پارک فناوری

۱۳۹۶/۰۷/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۸۳۲
مذاکره با 5 شرکت بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری در پارک فناوری

معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از مذاکره با ۵۰ شرکت و بانک در ایران و شرکت‌های تراز اول در دنیا برای استقرار در پارک علم و فناوری ICT خبر داد و گفت: برای سرمایه‌گذاری در این پارک با ۵ شرکت بین‌المللی در حال مذاکره هستیم.

 دوایی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری از پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات بازدید کردند.

دوایی با ارائه توضیحاتی درباره اهداف و کارکرد‌های این پارک علم و فناوری و اشاره به اینکه در این پارک خدمات مبتنی بر پشتیبانی فناورانه است، گفت: این پارک در حوزه‌های حمل و نقل هوشمند و در بخش الکترونیک فعالیت می‌کند.

دوایی تصریح کرد: برای حضور شرکت‌های حمل نقل بین‌المللی با این شرکت‌ها در حال مذاکره هستیم.

وی از راه‌اندازی خوشه‌های مدل اقتصادی و خوشه‌های فناوری کارکردی مدیریتی در این پارک خبر داد و افزود: در زمینه ساخت این پارک تجربیاتی در کشور وجود دارد اما در تراز جهانی نیاز به تجربیات بیشتری داریم.

دوایی با اشاره به قرار گرفتن پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات در کنار پارک سلامت از امکان همکاری این دو پارک در حوزه اینترنت اشیا خبر داد. وی از مذاکره با 50 شرکت و بانک در ایران و شرکت‌های تراز اول در دنیا برای استقرار در پارک خبر داد و گفت: برای سرمایه‌گذاری در این پارک با 5 شرکت بین‌المللی در حال مذاکره هستیم.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: برنامه کلیدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این دوره، توسعه کسب و کار‌ها است و ما به‌طور جدی به دنبال تقویت آن هستیم.

وی به تدوین و ابلاغ آیین‌نامه پیوست فناوری برای انجام مناقصات اشاره کرد و گفت: این پیوست با هدف حمایت از کالای با کیفیت ایرانی و توسعه فناوری در کشور تدوین و ابلاغ شده است.

 

 

ارسال نظر